2013-01-07 @ 17:11:11

Helgen då!

Oj, nu åkte uppdateringen i botten. Men jag har varit upptagen sen jag kom hem från stallet igår tills nu och Jossan vet jag inte men skolan börjar ju på onsdag osv så det är endel att börja tänka på. Ärligt talat så ska det bli lite skönt att komma tillbaka till skolan och få tillbaka alla rutiner helt. Dock så ser jag inte fram emot porv och läxor, jag skulle kunna göra så mycket annat roligt istället... Men that's life.
Hästarna har vilat idag men imorgon ska vi ut med dom igen och kanske så ska vi på lektion på onsdag. 
 
Igår så kilppte vi hästarna, de hade blivit väldigt långhåriga sen sist och verkade tycka det var skönt att bli av med lite päls. Det vart samma klippning som innan. Den är verkilgen fenomenal för de torkar super fort, dock så är den inte så bra för magen...
Haha de ser så tjocka ut, ändå så är både Atli och Stelpa i rätt bra hull men klippningen får dom att se feta ut.
Juste Stelpa bytte färg också, när hon vart klippt så såg det nästan ut som om hon var musblakskäck eller något där hon var rakad :P Lite roligt.
 
Sen när vi äntligen var klara med klippandet och hade fått bort det mesta håret från allt så red vi ut en sväng. Vi bytte hästar igen. Nu börjar det bli riktigt roligt för man hittar knapparna lite bättre nu. Jag jobbade på att få Atli att acceptera att gå på korta tyglar och i början så var han ju jätte arg men gav sig efter ett tag. Jag vet ju vad Jossan menar med att han drar osv men jag tyckte han var lugnare och lyssnade bättre den här gången än senast jag red ut på honom.
Vi funderade på lite olika metoder för att lösa dragkamp problemet också. Det är verkligen guldvärt att ha någon att disskutera problemen med. Jag tycker det blir mycket enklare att resonera och man får in lite andra tankesätt. Och om vi åker på lektion på onsdag så kanske man kan få ännu fler tips där. Jag tror det kommer lösa sig det här. Det är ju ofta så med hästar, det går upp och ner hela tiden. Kanske så är det på ett sett bra, om det bara gick bra så skulle man ju inte se det bra och det skulle bli lite tråkigt efter ett tag om det inte var några utmaningar.
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0