2013-01-23 @ 20:08:31

Hovis idag

 Ja, hovslagaren kom idag och både jag och Julia var så pass frusna när hon åkte så vi bestämde oss för att inte rida av två skäl och ett utav dem var att Atli verkar vara helt slut efter helgen och jag misstänker att han har en ordentlig trängsverk sen dess. Julia få berätta själv om det andra skälet :)
 
Så jag tror inte att en det göt något om han får stå idag och imorgon och sen ridas lite lätt på fredag och tävlas på lördag. Det blir blev lite tufft för Atli den här månaden.. Två träningar och en tävling.. Och eftersom han inte känns i tävlings form så blir det inga krav på lördag. Kanske att jag gör som jag gjorde igår, tjoar och tjimmar lite lågt så han taggar till och ökar tölten lite även om jag vet att bakbenen faller bort lite. Allt beror ju lite på hur han känns om han är pigg eller har handbromsen i.
 
Har börjat ge honom lite mer kraftfoder nu också så att han vaknar till liv igen. Dom får ju mycket mer hö nu också men jag tror att han kan behöva lite havre nu. Han fick inget havre innan utan krafft grund istället för att jag tyckte att han redan var tillräckligt pigg men nu behövs energin!
 
Tja.. Annars har dagen varit bra och jag kom hem kl halv 1 idag!! Wihooo! Händer bara och endast när hovslagaren ska komma haha! Men det är skönt att komma hem tidigt när man faktiskt slutar kl 12... 
 
Hare bra!
 
 

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Ska bli urkul och se er:D Ska försöka få med er på kort!!!

Svar: Haha ja vi får hoppas på att det går liiite bra i alla fall ;) Tackar! :D
Jossan

2013-01-23 @ 20:46:11
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: rebecca

Det kan inte gå bättre än sämst! Så tänker jag alltid och då går det bra :D

Svar: Hahaha! det var dock en rolig miss ;) men jag förstår vad du menar och det är ju så man får tänka med unghäst :) Men vi ska i alla fall försöka hålla rätt gångart ;)
Jossan

2013-01-23 @ 21:02:54
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: rebecca

gå sämre än sämst menade jag ju så klart...

2013-01-23 @ 21:03:13
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: rebecca

Hahaha :D Ja men det går nog bra ska du se!!

2013-01-23 @ 21:48:40
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0