2013-01-14 @ 14:19:09

Lite snabbt om Stelpa

Hej!
Tänkte bara berätta lite snabbt hur det ligger till med Stelpa.
 
Igår så var jag ute hos henne tre gånger. Usch, det är verkligen jobbigt att bo så långt ifrån stallet nu... I alla fall, hon fick sin medicin på dagen och feber sjönk under dagen. Dock så var hon väldigt hängig. Hon drack ganska bra under dagen men hade inte bajsat.
När jag var ut sista gången på kvällen så försökte jag få henne att äta lite filmjölk för det sa veterinären kunde hjälpa till. Fy bubblan sa Stelpa, hon hade ingen lust att äta den där filmjölken den luktade så konstigt. Inte ens med äpple och morötter i så var det tillräkligt gott. Äpple utan filmjölk passade däremot bra. På kvällen så drack hon lite också och åt lite hö.
 
Jossans mamma hade varit ute hos Stelpa nu på morgonen. Då hade tempen gått ner ännu mer, hon hade 37,9 så det är på bättringsvägen. Dock så verkade hon inte ha druckit något och hon hade inte bajsat. Men lite hö hade hon pillat i sig i alla fall.
 
Jag ska ut till henne om en stund och se hur det är med henne. Jag hoppas att hon har bajsat så att inte magen står still. Visserligen så tror jag hon tömde magen innan veterinären var ut och hon har ju inte ätit jätte mycket så det tar väll ett tag innan magen är igång som vanligt igen.
 
Så till alla ni som varit så gulliga och kommenterat, tack så mycket och ja nu verkar hon ju vara på bättringsvägen :)
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: Rebecca

Vad skönt!! :)

2013-01-14 @ 14:47:19
URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åh vad bra! :D

2013-01-14 @ 19:20:01
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0