2013-01-02 @ 11:40:00

Något jag insett...

Är hur liten jag kan se ut på Stelpa. Haha, okej jag är inte speciellt lång men jag tycker att jag borde se lite längre ut eftersom Stelpa inte är så stor hon heller. På vissa bilder så når jag inte längre ner än till magen, och då är Stelpa inte tjock heller...

Haha Julia, man ska hälsa på domarna inte bitch-blicka dom...
 
 
Haha skulle ni gissa att Stelpa är ca 133 cm och jag 157 cm?
Det har ju inte tagits några bilder när jag rider Atli men då ser jag väll ut som en mygga kan jag tro, kommer ju ihåg hur jag så ut på Lara...
Här är det ju lite kortare stigläder och jag var ännu mindre men Lara och Atli är ju typ lika i höjden.
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: Desirée

men ni passar ihop:)
ja känner mig ibland för stor för min islandshäst. han är nånstans run130cm och jag 173cm lång.. :D

Svar: Tack :) Haha, ja men de brukar ju kunna ta rätt mycket de här hästarna så det är nog lugnt ;)
Jossan

2013-01-02 @ 16:53:17
Postat av: Frida

Tycker du ser helt lagom ut på henne :)

Svar: Den där känns lite som den jag redan har, vill ha en som är mer ergonomisk för hästen, men tack för tipsen :) Tror jag såg en från Tekna som de har på Glada hästen som verkar liknande den andra du tipsade om men i rätt storlek :)

2013-01-02 @ 20:39:12
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Desirée

joo, och han har ju innan på island blivit riden av en man som är över 190cm iallafall:) o så länge man håller bra balans med hästen så borde det ju gå:)

Svar: Jo precis, Stelpa vet jag ju kan ta 80 kg så det är ju rätt kraftiga hästar ändå :)
Jossan

2013-01-02 @ 21:50:35
Postat av: Julia

Tycker ni passar bra ihop :)

Sv. det var mysigt också!

2013-01-02 @ 23:47:37
URL: http://ohjuliet.blogg.se
Postat av: Desirée

jepp, små kraftiga hästar:) finns ingen bättre ras ;)
jag har en annan islandshäst också som har lite sämre rygg (väldigt lång för att vara en islandshäst rygg= svankrygg) så på henne har jag inga andra utom jag och mina tränare o rida eftersom jag inte vill att hennes rygg ska bli dålig av att nån sitter och skumpar runt i obalans på henne när hon inte har så mycket rygg och magmuskler:)

jag vet några turridnings ställen (i finland) som just har ca 80kg som maxvikt om man vill rida, men sen finns det ju dom lite kraftigare o höre i manken som säkert skulle kunna ta någon tyngre då och då utan att skadas:)

Svar: Haha nej det är verkligen en underbar ras :) Jo det är ju inte alla av dom som har sådär korta och kraftiga ryggar och man får väl ändå hålla koll på vem som rider osv även fast de klarar rätt mycket. Det kan ju bli för mycket :)
Jossan

2013-01-03 @ 13:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0