2013-01-03 @ 13:57:55

Uppdatering

Tjena!
 
Igår så red jag och Jossan ut en längre runda. Det tog säkert 1,5 timme så hästarna var rätt trötta när vi kom hem men glada. Vägarna var ju inte i toppskick överallt så vi fick skritta lite mer än vanligt. Men sen fick hästarna rejsa av sig ordentligt också. Det gick väl bra alltihopa och hästarna skötte sig. När vi kom ut på vägen som går hem till Semtegen så kände Stelpa att det var hemväg och fick lite ryck. Hon bara töltade och töltade. Haha, det kändes som om hon skulle kunna tölta i all evighet. Och rätt fin tölt var det också och lääääänge töltade vi. Det var rätt härligt att få se hur mycket hon faktiskt kan när hon vill. Sen tog jag en trav efter tölten också och den var suuuper! Hon hade haft lite kort och struttig trav hela passet men den här traven var något annat. Nu kändes det som om hon verkligen tog ut stegen och tog i. Super härligt!
 
Sen så följde Jossan med hem till mig när pappa kom. Så vi ska va här i stan tills imorron (hästarna vilar idag) så vi får se vad vi hittar på. Sen på fredag så ska vi ut till pollarna igen och rida.
Och vad gör vi när vi kommer hem till mig då. Nej inte som andra tjejer som kanske sätter sig och snackar eller sånt... nej vi sätter oss med varsinn laptop. 
 
Jaja, idag får vi som sagt se vad vi hittar på. Jag har just kokat pasta eftersom pappa ringde och sa att jag skulle göra det kvart över två. Men eftersom jag använde klockan i köket att gå efter, den har romerskasiffror, så blev det en timme för tidigt. Men pasta går att värma och vattnet kokade bara nästan över i alla fall, så det blev väl bra i alla fall.
Vi drog igång en frågestund också så där får ni se till att sälla frågor ;)
Vi svara på det mesta ;)
 
Kram

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0