2013-01-09 @ 22:20:43

Whiihii!

Idag vet ni! Järnspikars va bra han gick! :D Tölten idag var bara så sjukt, dunder, superduper, mega bra! :D + Att han fortfarande lyssnar super bra!? *förvånad*
 
Men i alla fall, vi började med att skritta dubbelt så långt som vi brukar och jag körde lite haöter i början för att han skulle vara uppmärksam vilket funkade prima. (ingen nyhet) Sen travade vi där vi brukar tölta och jag gjorde mest halvhalter med sätet vilket gjorde att atli inte gjorde mer än tappade formen då och då, inga protester alls! 
Sen mina vänner, och här kommer det häftiga! Jag bestämde mig för att tölta där vi egentligen brukar galoppera. Så Jag samlar honom som jag brukar och sen behövde jag bara tänka fram så gick han fram i tölt men inte vilken tölt som helst! Hela rumpan bara försvann under honom! Och jag menar att det verkligen gjorde det! Han har aldtig tagit i så mycket med bakbenen förut och grejen är att det var inte ens mellan tempo, det var (hör och häpna) kort tempo tölt!!! Jag kan nästan svära på att han satte in bakbenet bara någon decimeter ifrån frambenet! :DDD
Dock blev jag så chockad att jag inte fortsatte rida honom där utan tappade hela hästen efter 4-5 steg men colt så in i bengen var det! :D
Sen gjorde jag så att jag samlade honom i form istället för med näsan i vädret och sen fram i tölt då släpte han i nacken flera gånger och en gång släpte hela hästen i tre steg och bara flöt fram i värdens maffigaste tölt! Dock vet jag att han inte alltid får med sig bakbenen så jätte mycket när jag samlar honom i from för att sen ta tölt men iblan så blir resultatet tre gånger bättre :)
 
Efter det så lär jag honom vara och släppte alla krav förutom det att han skulle lyssna på mig vilket han gjorde hela ridturen.
 
Det var en blandning av dessa två idag - farten från bild nr. 2
 
Lyyycklig tjej idag! :D

Kommentarer:
Postat av: Frida

Han kanske är på lite trotshumör ibland? Han är väl inte så gammal?

Svar: Ja, vi lägger ut på kvällen och morgonen och det vi lägger ut på kvällen finns det oftast kvar av så de äter ju inte upp allt och står hungriga iaf :)

Svar: Ja kanske det :) Han blir 6 år i år :)
Jossan

2013-01-09 @ 23:16:07
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Kikki

Läckert!!

Svar: Som bara den! :D
Jossan

2013-01-10 @ 07:05:38
Postat av: rebecca

Härligt :D

Svar: Jaa :D
Jossan

2013-01-10 @ 07:28:50
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0