2013-01-11 @ 23:41:57

Wiho, fredag! :D

Idag red vi ut på vägen och jobbade en sväng. Det gick bra för båda två. 
Stelpas trav börjar komma tillbaka nu, de senaste dagarna har den varit så stel och struttig men idag kändes det bättre. Tölten fick jag faktiskt till riktigt bra en liten, liten bit men det var häftigt. Jag tog ner henne från galopp och hon töltade som jag vet inte vad. Oj, oj vet inte om hon har lyft på benen så mycket någon gång förut. Takten satt, det var bra med tempo och hon bara bjöd! Det var väldigt kul att få känna vad hon faktiskt har kapacitet för även fast man får jobba satan för att få det.
 
Galoppen gick helt okej. Hon körde lite väl mycket pass innan höger galoppen en gång. Hon har börjar göra det ibland tror jag när hon inte riktigt känner för att galoppera men förut så har det bara varit lite långsam "pass" sen har hon fattat galoppen. Nu så bara ökade hon när jag försökte fatta galoppen... Ja, ja det kommer nog inte vara alltför svårt att hitta passen på den hästen om jag vill ha fram den. 
 
Sen så bestämde jag idag att jag inte ska ta ner henne från galopp till tölt så mycket mer. Visst blir det ofta fin tölt när jag gör så men nu tänker hon alltid tölt efter galoppen känns det som och det vill jag inte. Jag har ju jobbat för att få henne att kunna trava innan och efter galoppen och vill gärna behålla det. Så vi ska helt enkelt köra lite mer övergångar mellan trav och galopp och sen ta ner henne till skritt från galoppen och sen ta tölt istället för galopp till tölt.
 
För Jossan gick det också bra men hon får berätta själv. Men jag kan säga att han är så himla häftig den hästen när han går så bra. Haha ni har säkert hört det mycket, men när han går med sin högresta form, på med rumpan och bara töltar så blir det riktigt häftigt.
 
Bak och fram... haha det är det enda jag tänker på när jag ser den här bilden :P Vi kanske måste ta bilder lite oftare... men, vet inte om vi har sagt det, men på söndag så ska vi rida för Peter igen så då blir det bilder om vädret tillåter ;)
 
Super bra med frågorna till frågestunden också, vi kommer snart svara på dom! :)
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: svea-karin

vilken sjukt söt bläs på den lilla isabellen :)

2013-01-12 @ 14:08:13
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0