2013-03-07 @ 22:25:11

Händer inte mycket här heller..

Hehe! Men motivationen är inte riktigt där och jag har fokuserat på att sova och sköta skolan denna vecka. Jag har inte orkat hålla tempot som jag brukar de senaste veckorna så jag tror att det är bra om jag bara försöker sova nu i veckan så att jag kommer tillbaka i rutinerna och orkar! Men då blir det ju bloggen som lider men man måste prioritera här i livet också och man måste inse när man har för mycket och kunna lägga undan lite då.
Jag måste bara tillägga att jag saknar mitt rum med rullgradin ganska mycket nu.. Det är riktigt ljust kl 6 nu och jag har vaknat en kvart innan min klocka ringt tre dagar i rad nu pga att det är så ljust... Måste renovera klart mitt rum snart för det här är inte hållbart!

Idag har jag pluggat och snart ska jag sova. Ingen ridning idag som vanligt men vi red inte igår heller faktiskt utan vi longerade i snön! Jag tror i och för sig att vi höll på något för länge igår... För länge för att bara longera i alla fall.. Måste nästan börja klocka oss snart.
Atli fick ha snodden och tömkörnkgsgjorden och han var riktigt duktig och hade väldigt bra skritt med fint övertramp och han jobbade offentligt med ryggen i både trav och skritt! Det var kul att se! Och det var nog nyttigt för honom att ha en "stum"-hand (stummare än min) eftersom han har fått lite av en ovana att slå sig fri ifrån mig.

Körde i alla fall mycket övergångar från skritt till trav och tillbaka och från trav till galopp och tillbaka till trav igen. Aldrig mer än ett halv varv galopp åt gången. Försökte göra så snabba byten som möjligt så att det bara skulle bli några steg i varje gångart men Atli reagerade inte tillräckligt fort och tyckte att det var roligare och mindre jobbigt att bara springa så... Det gick inte så bra men men vi ska träna på det!

Nöjd var jag i alla fall med honom!

Vi hade ju en hemsk skare på våran snö men vi lindade benen och satte på boots så det gick prima! Julia har bild på våra fina lindningar... Hehe! Lindarna var lite långa kan jag säga ;)

Jahapp detta var förta inlägget från nya mobilen ;) älskart!! Now bedtime! Natti!

Den här köpte jag idag också! Mumma! Den ska användas flitigt!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0