2013-03-23 @ 16:53:14

Slut. I. Kroppen.

Idag har jag både ridit och burit in ved och ni är jag inte mer än helt slut.. Fast jag ska antagligen hjälpa pappa lägga golv i mitt rum också, huuh... Jag vet en som kommer somna fort i kväll...

Ridpasset gick bra tycker jag. Han var lite spänd och lite pigg och hade en aning mycket vårkänslor kanske men jag är rätt nöjd om jag kollar på helheten.
Tölten- lite för mycket framåt tänk och lite styv i nacken men fin för hjälperna och bra bakben och takt. Fick till och med något passtaktig tölt en gång!!! :D sjukt att man kan bli glad över något sådant men det är jag! Så mycket bättre att han tänker passtakt istället för travtakt!
Traven- fint swung, lite mot handen, lite för pigg och ville gärna slå upp i galopp men nöjd i övrigt.
Galoppen- jätte mycket emot handen, inte bra, takten finns ju alltid där men han gick i te så avslappnat som han kan och var väldigt stretig. Nej, den gick sämst idag. Men om jag ska se något positivt så tog han fina galoppfattningar från skritt när han tog rätt galopp.

Ja, som jag lovat så tog vi bilder idag också! Julia har dom på sin kamera så ni kommer nog få ser ett smakprov ikväll! :)

Chao!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0