2013-03-06 @ 08:25:18

Testat lite nya grejer!

Igår så red vi ut en sväng på hästarna. Båda var jättepigga i början och ville bara springa. Så det blev en runda med ganska mycket fart. Det gick helt okej för mig och Stelpa. Det var bromsen som inte riktigt fungerade bara... 
Både  jag och Jossan testade våra nya bett. Haha ja äntligen har vi varsitt tvådelat lock-up bett. Köpte dom på tävlingen ;)
Stelpa kändes lite hårdare i munnen än vanligt med det här bettet men jag ska ge det en till chans. Det kan ju vara att hon var extra pigg idag och så är det nytt bett så hon vill väl vänja sig lite.
 
Sen så fick Jossan sin födelsedagspresent från mig också. Den blev lite sen men jag tror det var värt de :P Gissa vad de var!
Jo hon fick det här tränset! :D Haha, jag var mer spänd än Jossan när hon skulle öppna det... Det blev i alla fall jättefint på Atli, vi får ta bild på det någon dag och visa ;)
 
Rörigt inlägg känner jag men var tvungen att visa er grejerna. Men nu har jag bråttom till bussen så hejdå! Ha en bra dag!
 
Kram
 
 

Kommentarer:
Postat av: Frida

Vad är det för speciellt med det där bettet? Det där tränset är fint, glad hon måste blivit :)

Svar: Det är tvådelat men har som en "stopp" så det kan inte vika sig helt och trycka på hästen i gommen som ett vanligt tvådelat, hoppas det var svar på din fråga ;) Ja det är det och det blev hon :)
Jossan

2013-03-06 @ 09:35:49
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Alexandra w

Älskar bombers bit! Har det tredelade och tvådelade lock up, helt underbara!

Svar: Ja, jag har hört att de ska vara bra. Jossan har tre stycken nu(bla det tredelade;)) men det här var mitt första. Hoppas att Stelpa vänjer sig vid det och gillar det :)
Jossan

2013-03-08 @ 08:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0