2013-03-12 @ 21:57:10

Uppåtkurva!

Dagens lektion för Peter var bara heeelt underbaart!! Jaaaaa! Fasen va bra det går just nuu! :D :D 
 
Det var drömscenariot idag, ingenting i handen, han bar sig helt själv, klockrena bakben och en underbar form! Den sista sträckan tölt som jag gjorde känndes det ordentligt att han bar mig med hela ryggen. Underbara häst!
Däremot är det inte helt lätt för mig.. Jag behöver nästan inte göra någonting och jag vet inte om jag ska skratta eller gråta... Det är otroligt mycket teknik och jag måste ha stenkoll på precis varenda muskel i kroppen typ, hehe nej inte riktigt men det är inte helt lätt... Som jag vet så är jag alltid liite för ivrig och gör allting liite för fort och det måste jag sluta med och göra saker när det behövs istället för alltid. 
 
Dagens "nya" övning var öppna i en väldigt avslappnad och bärig form.
Det att tänka på: Inte använda händerna heela tiden, stilla hand men inte stum.
Alla hjälper ska komma från sitsen och skänkalarna.
Passa yttersidan så han inte smiter iväg.
Driva fram till handen.
INTE bara släppa fram honom i tölt utan rida in i tölten sakta men säkert och inte tappa det jag samlat ihop.
 
Tanken med denna övning som jag fick göra var att han skulle sluta slå så mycket med huvudet och att han ska bära sig själv korrekt med ordentlig eftergift i handen/nacken. 
 
Peter hoppade upp och provade i början och i slutet på passet och jag stod bara och log. Så fint har jag aldrig sett min häst gå! Jag tänkte slänga upp mobilen och filma för att visa er men jag vågade inte eftersom de tränare jag träffat inte tycker att det är jätte kul att vara med på film eller kort.. Men åh vad jag önskar att ni kunde fått se honom! Någon gång inom en snar framtid ska jag fixa så ni kan få se bilder eller film, lovar!
 
Käner att denna bild är liiite ut tjatad nu men så här ser det ut allt oftare nu :))

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Ja du måste filma och ta kort!! :D vill se!

Svar: Jag ska... Jag lovar!
Jossan

2013-03-13 @ 08:20:09
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0