2013-03-13 @ 08:40:31

Wooohooo!!!

Weeeiii! Vet inte riktigt vad Jossan har skrivit men det gick ju väldigt bra för henne vet jag och för mig också! :D
 
Det blev mycket tölt träning på volt för att jobba henne mjuk. Först red jag på fyrkanstspåret i tölt och flyttade henne i hörnpasseringarna. När hon hade ordentlig framåt bjudning så gick vi inte på en volt som blev mindre och mindre till hon släppte. I början så gick vi ut i andra varvet på fyrkantsspåret så fort hon släppte lite men allt eftersom hon blev varmare så kunde man hålla henne på volten längre och hon släppte mera.
 
Och nu var det inte bara att hon släppte i nacken, nickade ner och gick i form. Hela hästen släppte!!! Det var precis som på ridskolan när man fick hästen att gå i form ordentligt första gången! Den känslan, när man liksom "JAAA! Det är såhär det ska vara, nu fungerar det!!!" och det enda man ser är en själv och hästen. Super kul!
 
Jag skrev ju innan att det inte var lika roligt att rida när man inte visste vart man skulle men igår var det verkligen roligt att rida. Eller inte bara roligt, jag skulle kunnat fortsätta i alla evighet typ! Dock så ska jag ju inte sitta och nöta det på Stelpa för mycket för då tröttnar hon men det var roligt i alla fall.
 
Min fina lilla häst!
 
Kram

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Vad roligt för er :D

2013-03-13 @ 20:06:21
URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0