2014-04-21 @ 23:25:59

Helt galet jävla taggad!

Hallå alla! Känner för att skriva av mig här igen!

För er som undrar om Atli så är han nu upp kollad av en Equiteraput och en jätte duktig kiropraktor och fått behandlingar av båda. Dem sa lite olika saker men det handlade om samma områden.
Equiterapeuten sa att han hade en låsning i höger höft, vilket jag kunde se när hon sa det för höger "skinka" var ca 2 cm högre än vänster. Hon löste upp låsningen och han blev lite bättre ett tag i tölten, tills det blev värre igen... Dessutom började han trampa av sig alla sina skor! Det var inte bara en sko eller bara en fot som han hela tiden klev av sig skon på, utan han klev av sig alla skor minst en gång! När sista skon åkte av så satte jag på honom boots runt om och in i sjukhage tills hovslagaren kom. Eftersom det fattades en sko och jag inte kunde slå på en ny eftersom hoven var rätt trasig så kunde jag inte rida under den veckan.

Efter han fått på sig nya skor så kom equiteraputen ut och kollade på honom igen en liten snabbis bara och sa att han såg ofräsch ut i alla 4 benen och tyckte jag skulle göra en hältundersökning. Jag rådfrågade Peter som tyckte att jag skulle vänta med vet och istället åka till kiropraktorn som jag hade planerat sedan en vecka tidigare. Vi kom också överens om att Atli skulle få vila tills dess.

Kiropraktorn sa att han hade låsning i båda SI-lederna men att han även kände att det kanske varit något i höften också. Han tyckte dock inte att det var så jätte stor skillnad mellan höger och vänster sida. Båda var lika "dåliga". Så han knäckte och masserade lite här och var och visade mig vad jag skulle göra hemma.

Atli fick sedan en aktiv vila en vecka till efter behandlingen och sen var det påsklov och jag åkte bort så det blev vila en vecka till.

Nu har han alltså vilat i 1 månad och imorgon ska vi köra igång med igångsättning igen! Jag tjuv-töltade lite lite förra veckan och då kändes han jätte fin! Jag är så sjukt taggad på att börja rida honom igen! Speciellt efter vad jag var med om i söndags..... Mer om det i ett annat inlägg som kommer imorgon!





Kommentarer:
Postat av: Ida

Hoppas de går bra med igångsättningen! :)
Skador e inte kul..

Svar: Tack! Jag hoppas det också! :)
Jossan

2014-04-25 @ 15:01:48
URL: http://isbjornoisangel.blogg.se
Postat av: Anonym

Stackare! Håller tummarna att det blir bra!
Saknar dig här på bloggen!

Svar: Ja jag tror att det är på bättrings vägen :) tack! :)
Ja.. När skolan är slut så hoppas jag på att kunna lägga lite mer tid här :)
Jossan

2014-05-03 @ 18:43:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0