2013-01-07 @ 23:37:00

Julia Adriansson

 
Född: 1998
Häst: Stelpa frá Bakkakoti
Bor: Uppsala, ca 20 min från stallet.
Favorit mat: Gillar mycket men sushi och tacos är alltid gott.
Musiksmak: Allt som är bra.
 
Jag är då Julia en av oss två som bloggar här på semtegensis.blogg.se. Jag är en tjej som så många andra går i skolan. Just nu går jag första terminen i nian. När jag inte är i skolan så är jag för det mesta i stallet med Stelpa. Och när jag inte är i skolan eller stallet så är jag på 4H, med kompisar eller pluggar.
Förutom att hålla på med hästar så tycker jag det är kul att fota men inget jag satsar så mycket på. Jag älskar att stå på scen också men det har fått hamna lite utanför eftersom jag satsar på ridningen. Men jag har alltid tyckt att det är kul med teater, uppträdanden, dansa på scen osv. 
 
 
Hur är jag som person då? 
Jag får ofta höra att på utsidan så ser jag ut som en söt, blyg liten tjej men sen när man lära känna mig så kan jag prata och skratta hur mycket som helst. Sen kan jag vara väldigt envis och kaxig också och när jag blir ordentligt arg så hörs det oftast. Tror det är därför jag och Stelpa passar så bra ihop för vi är så lika.
Annars så försöker jag att vara positiv och tänka på lösningar så mycket som möjligt. Jag är en sån som har koll på saker och planerar. Jag håller ordning och kommer någon och förstör min ordning så blir jag lätt stressad, lite kontrollbehov alltså.
Jag har väldigt dålig humor, speciellt när jag är trött, då kan jag skratta åt allt. Det är oftast bara Jossan som förstår min humor. Men om ett skratt förlänger livet så kommer jag leva länge kan jag ju säga. Sen så tror jag att jag är ganska mogen för min ålder för jag har bara kompisarna i skolan som är lika gamla som mig, alla andra är äldre än mig och folk tror ofta att jag är äldre än vad jag är.
 
Mycket egobilder det blev, men det är ju ett inlägg om mig så man får passa på... :P 
 
Jag och hästar
Jag har hållt på med hästar sen jag var 5 år, då började jag rida på riktigt. Sen dess har jag varit helt fast. Jag har ridit på ridskola i ca 5 år. Hållt på med islandshästar i 4 år. Augusti 2011 fick jag min första egna häst, Stelpa. Stelpa blev jag kär i första gången jag red henne. Jag själv kommer inte ihåg det så men tydligen så ville jag inte ens hoppa av hästen när vi kom tillbaka efter första ridturen, alla som var med då säger det i alla fall.
Jag har fått rida en hel del lite halvknasiga hästar och har ridit väldigt många olika hästar så jag är van vid det mesta känns det som. Sen jag köpte Stelpa så har jag vågat ta ut svängarna ännu mer, med Stelpa så har jag verkligen kunnat testa gränserna för hon är så orädd och nyfiken.
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0