2011-12-18 @ 12:33:45

Blev inlagd på sjukhus.

Hej på er alla!
Jo jag hade tänkt att berätta vad som hänt dom senaste dagarna.
Jag har varit sjuk till och från i veckan men sen på torsdagen så fick jag jätte ont i magen och vi åkte in till akuten för att se vad det var för något. Först så vart det väntan i väntrummet i ca 45 min sen kom en sköterska och hämtade mej och mamma så fick jag lämna ett urinpro. Inte så mysigt tyckte jag då.. Sen fick vi gå in i ett undersökningsrum och sjuksköterskan kom igen. jag fick på mig ett "id-armband" och så skulle hon ta några blod prover. Det var tydligen svårt att ta blod prov på mej men hon försökte iaf bara två gånger sen gick det. Hon satte i en kanyl eller vad det heter, på en gång iafl jag skulle bli inlagd och få dropp sen.
Och sen en timma efteråt kom det en doktor som klämde och kände på min mage frågade några frågor sen sa han att vi måste vänta på prov resultaten. Då då gjorde vi det och det tog ca en timma. Klockan är nu runt tio när doktorn kom in igen och sa att det såg ut som om jag hade en liten infektion i kroppen så jag skulle få bli inlaggd över natten för att dom skulle se hur det utvecklades. Så blev det väntan på ytligare 40 min innan jag fick åka ut ur undersökningsrummet. Sen flyttade dom mej typ 10m ut i koridoren så fick jag vänta där i ytterligare 40 min sen fick jag transport till avdelningen där jag skulle sova. Där fick jag svara på samma frågor som jag svarat på ca 5 gånger. Jag fick byta säng och blev skjutsad till rummet som jag skulle sova i. Där fans det 2 gamla damer och en gammal gubbe..
Mamma stannade hos mej tills jag hade somnat sen var hon tvungen att åk hem för det kostade skjortan att ha bilen parkerad utanför. Så hon åkte hem vid halv 1 och då hade jag precis somnat.
Men jag fick inte sova mycket precis. Först vaknade jag av att en utan dom gamla tanterna spydde.. Mysigt.. och sen vaknade jag av mej själv efter mamma gått sen kom en sköterska och väckte mej för att hon skulle ta blod prover på mej igen. Och hon var inte duktig kan jag säga.. Hon stack mej 4 gånger innan hon gav upp och hämtade någon annan som klarade det på en gång. Sen somnade jag om men efter ett tag kom sjuksköterskan till baka och väckte mig igen för att hon skulle byta ut mitt dropp som hade tagit slut. Så somnande jag om igen men det dröjde inte länge innan hon och en doktor kom tillbaka och väckte mig IGEN och berättade att mina det hafde blivit bättre så dom skule inte göra mer inatt. Men självklart vaknade jag ytterligare 2 gånger. Och vid halv 7 kunde jag inte somna om.
Det tog ett taqg innan sjuksköterstorna kom in till oss så då fick jag lite tid att studera mina rums-"kamrater". den ena gumman var virrigare än virrigast och den andra var jätte tjurig och gubben var hur äcklig som helst! Han pruttade och rapade högt och tydligt och det var såå äckligt! Sen när sjukskötersan kom så bad jag om att få ringa mamma och det fick jag men hon svarade inte. Det kom sjuksköterskor som kom och gick hela tiden och det var jätte trååkigt att bara ligga där och inte göra någonting. Så tog mitt dropp slut igen och det började rinna blod ut i slangen, jätte äckligt. Så kom en sköterska och kollade på det och skulle hämta en annan sköterska som skulle byta ut droppet och det började göra ont i armen så tog det jätte lång tid innan den andra sköterskan kom och då hade det börjat göra skit ont i armen hon bara kollade på det sa att det inte var farligt och att hon skulle gå och hämta en ny påse. Men farligt eller inte så gjorde det skit ont i armen. Så kom hon till slut men en ny påse men det gjorde jätte ont i armen hur länge som helst efteråt oxå. Sen tog det låångtid innan en docktor kom och frågade samma frågor som tidigare och kände lite på magen, så gick hon och så tog det ytterligare en stund innan hon och en till docktor kom fråga mej samma frågor som alla ställt tidigare och som jag nu svarat på 7 gånger. Han sa att att jag borde prova att äta något sen kunde jag få åka hem på eftermiddagen. Så då fick jag först något att dricka sen lite mer och sen fick jag en macka och då hade mamma kommit och vid 12 fick vi åka hem. Så fick jag choklad av mamma och sen så åkte vi hem. Hemma så vart både hund och katt glada att se mej. (kommer en bild på mej och Ronja sen) och jag har inte vart och hälsat på Atli än men jag ska det snart. Sen har jag mest sovit och tagit det lugnt, städat lite har jag oxå.
Nu har jag inte alls ont i magen föresten nu e jag bara förkyld som fan!

Men det var hela historien blev långt men den feta texten tar upp det viktigaste tycker jag.

Kram! Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0