2012-04-01 @ 18:55:44

En snabbis på banan

Hej!
Idag var jag ut till stallet en snabbis med mamma och lillasyster. Det var jätte fint väder och sol då, lite kallt men sol, nu snöar det hur mycket som helst igen...
Jaja, satte upp staketet på banan, så skönt att ha det :D Sen fick lillasyster börja rida, det blev lite trav och volt träning och det gick riktigt bra. Stelpa travade jätte fint, la fram en liten bom som de travade över och de lyckades hålla traven ett helt varv ;)
Sen hoppade jag upp och red lite. Tränade lite serpentiner i tölt och det gick bra. Höll inte på så länge för hon tyckte det var ganska jobbigt men hon gick riktigt fint bitvis :) Sen tränade jag även lite trav och galopp på banan och det gick också bra. Hoppade även ett litet hinder och det gick ju bra vissa gånger... jag tror Stelpa behöver träna på att taxera till lite mindre hinder. De lite större i skogen slår hon aldrig i men de små på banan river hon bara ner när hon inte orkar lyfta på fötterna. Lilla latmasken där :P
Sen tränade vi lite på trixen och lite horsemanship och det gick också bra. Så snabbt sammanfattat var det inte så mycket svåra saker men gick bra :)
Imorron får skruttis vila men jag måste upp tidigt och åka till 4H så det blir ingen sen kväll.
Bara för att jag älskar den här bilden, stallets två bästa hästisar <33
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Sv: Ne tyvärr var det inget aprilskämt :( Suck jag är så ledsen över detta, varför ska det alltid gå dåligt?

2012-04-02 @ 13:04:50
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0