2012-04-26 @ 13:03:24

Höger galopp träning...

Ja, som ni säkert vet så har jag lite ganska mycket problem med höger galoppen. Och ja, det är inte bara Stelpa som inte vill fatta den, jag har lite problem med att sitta på rätt sittben och inställningen. Jag har ingen lust eller ork att jobba på den längre. Jag orkar inte tjafsa med henne och det känns så meningslöst eftersom det aldrig går framåt. Visserligen har jag ju inte tränat jätte mycket på det men det är för att vi inte har något bra ställe att träna på, skulle behöva en lagom stor bana, ännu en orsak.

Men igår så bestämde vi att Jossan skulle hjälpa mig efter att jag hjälpt henne med dressyrprogramet. För att göra det lättare så tog vi galoppen i en uppförsbacke och jag fick sitta ganska överdrivet jämfört med vad jag brukar göra.

Och vi kom fram till att vi skulle ta galoppen från skritt, inte böja huvet för mycket, sitta ordentligt på rätt sitt ben och sen driva för att få en bra galopp. Så sen när hon verkade börja fatta vad höger galopp va, och så var hon ganska trött, så skulle vi ta en vänstergalopp för att avsluta med något lätt. Tror ni inte då att det blir höger galopp! Både första och andra gången tror jag... suck.

Men jag tror det var för att jag gjorde allt så överdrivet när jag skulle ta vänstergaloppen också och då tog hon det som en högerfattning eftersom jag inte brukar vara så överdriven.

Jaja, förhoppningsvis så får vi en vänstergalopp på banan på lördag. Men det är inte det ända jag oroar mig över, traven är också ett problem. Hon slår upp med huvet och tar galoppsprång hela tiden. Åh, fungerar det ena så fungerar inte de andra...

Juste jag satte på den nedre remmen på nosgrimman igår efter som hon gapar ganska mycket vet inte riktigt varför men nu är det i alla fall en engelsknosgrimma. Har bytt till ett bett med lite olika järn nu istället för det med parerstängerna eftersom jag kan ha lite tygelkontakt nu. Tyckte inte hon gapade så mycket med remmen men jag kollade inte så noga. Ska göra det på fredag.

Sen frisserade vi skägget på Stelpa igår också. Hon var ju väldigt skäggig men sen blev det mest som en toff så då tog vi bort det ;) Atli har också blivit trimmad men tidigare, såhär ser de i alla fall ut nu :P


Före bilden försvann visst men båda var ganska skäggiga ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0