2012-04-20 @ 22:30:58

Julias idag:

Ja, det gick inte jätte bra för Julia och Stelpa i början. Dom var lite oense om vad dom skulle göra. Men efter mycket svängande och när Stelpa var ordentligt uppvärmd så gick det jätte bra och dom töltade jäätte långt och fick in en jätte fin trav och sedan även en höger galopp! Dessutom flera höger galopper!
Stelpa tycker att höger galopp är jätte jobbigt så det var duktigt av dom!
Sen så sa Julia att Stelpa gärna ökar mer och mer i traven så det blir tillslut galopp (vilket då är Stelpas mening med det hela) och Julia kan då inte ta henne i tyglarna för då blir det grisepass. Så jag sa: testa att bara använda rösten och bara säga "Hoow.." utan att ta i henne. Det gör alltid jag.
Och det funkade! *Känner mig lite stolt*
Nej men det var kul att vi kom på något som funkade :)

Så det slutade med att båda var nöjda med ridpasset :)

Sen så stretchade vi dom på alla möjliga vis och det tror jag dom uppskattade. Här får ni en bild på när Atli stretckar ryggen/ bugar.

Han kan ändå göra lite till ;) Min mobil kamera var inte den lättaste att fota med bara.

Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Clara

svar: ja det tycker jag absolut du ska göra! (skriva ett inlägg om det alltså ;) )

2012-04-20 @ 22:54:06
URL: http://claraequine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0