2012-04-30 @ 21:35:16

Lektion för Sara!

Hej!
Idag var det ju lektion för Sara som gällde. Det blev väldigt bråttom dit eftersom vi kom iväg så sent, skulle rida dit och ville ju inte köra slut på hästarna. Vi kom i alla fall dit, bara typ en kvart sena...
Jossan började rida så fick Stelpa vila lite medan jag tog kort, blev en massa kort men Jossan glömde sladden till kameran hemma så dom kommer inte idag.
Jossan tyckte inte det gick så bra, inte så bra som hon ville i alla fall. Förutom när Sara red, då gick det jävligt bra... Men dom är ju där för att träna och det är ju en lång bit kvar tills de är klara så jag tycker inte det är något stort problem. Det är så med unghästar och hästar över huvudtaget, det fungerar inte jämt och ibland måste det gå dåligt för att man ska fatta vad som är rätt.
Sen tror jag inte Jossan behöver oroa sig för att hästen inte kan, för det visade han minsann. Bara inte så mycket så ofta men det kommer ;)
Jag tyckte det gick bra sen när jag red. Det var väldigt jobbigt men Sara verkade också nöjd. Stelpa är lite slö, tror det är värmen, så det blir ju lite mer driva. Men när hon går så går hon ;)
Fick jobba på ungefär samma sak som förra gången, fast lite mer trav den här gången och det gick förvånansvärt bra. En gång sa jag rakt ut "Oj, hon kan trava på volt!", haha ja jag blev riktigt förvånad där. Sen när jag skrittade så sa Sara att om hon gick sådär på tävligarna så skulle jag få minst 7:or. Ja vi får vell se om jag får till sen skritten på banan...
Blev i alla fall en massa kort på båda två som kommer nån gång, och bilderna från tävlingen.
Jossan och jag hade våran stalluniform idag, den består av: piké tröja, tjock tröja och jeans-ridbyxor ;P
Efter att vi var klara med våra hästar så åkte vi till 4H och fodrade. Passade på att hälsa på killingarna också, absolut de bästa djurungarna så här års. Så roliga :P Här kommer lite bilder :P
De klättrar verkligen på allt och alla...
Förra årets killingar ville också va med men de är lite förstora för att få klättra på folk :P
Sämst kvalite på bilderna men det är en kass mobilkamera som ska fota saker som rör sig i en inte så ljus lada och då blir det inte bättre än såhär efter redigering...
Kram Jossan och Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0