2012-04-15 @ 20:28:39

OJ!

Hallå på er!
Såg att Linda saknade lite bilder på våran sida och det kan jag verkligen hålla med om! Har varit jätte dåligt med det på sistonde. Illa, illa.. Men om det fortsätter vara så här fint så kanske det blir lite mer bilder i frotsättningen :) på tävlingarna framför allt! då komer det komma bild bomber vill jag lova!! :D

Idag har vi fottat iaf, så på tisdag så kommer ni få en riktig bildbomb! Härligt va?

Ja det skedde två OJ idag. Först när vi red. Stelpa hade en Riktigt bra dag! Och OJ så fin hon var!! Atli hade ingen dålig dag men det verkar som om jag hade det.. Red inge bra i varken tölten eller traven. Jag har börjat med att kolla ner när jag rider igen.. Fast förut kollade jag på händerna nu kollar jag på Atlis huvud..

Men ialla fall. Andra OJet var att jag märkte att jag har tagit totalt nästan 11000 bilder med min kamera!! Helften är sökert raderade men ändå! Har jag använt den så mycket?!

Ja som sagt så gick Stelpa som en klocka! Jäklar alltså! Hon bara ticka på där i tölt och Julia sa att han bara behövde sitta där typ! Härligt! Sen var dom lite osamas när det gällde traven. Stelpa sa galopp matte sa trav. Haha! Men Julia fick till riktigt fin trav på henne iaf :) Galoppen var också väldigt tre taktig och fin! Vi kom även fram till at om Julia gasar mera så fär Stelpa Riktigt fin galopp!
Atli var hyfsat taktsäker i tölten idag iaf. Jag tror det stör honom ganska mycket att sadeln åker fram så fasligt.. Han kan inte använda bogen så mycket som han vill. Jag tror han har ganska stora bog rörelser och dom stoppas upp när sadeln ligger bakom bogen.
Traven gick bra och galoppen gick väldigt bra idag :) Han blev däremot ganska stressad och fattade inte rätt galopp endel gånger i början men sen tog rätt varända gång :)

Här kommer ett smakprov på bildbomben på tisdag :)


Som ni ser har han inte riktigt baken med sig.










Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Clara

Svar: Ja rött hade nog också kunnat vara snyggt, men precis som du säger, det får itne vara för knalligt haha! Pannbandet jag ska få hem är bärnstensfärgat,får väl hoppas att de håller vad de lovar xD

2012-04-16 @ 23:57:51
URL: http://claraequine.blogg.se/
Postat av: Clara

förresten, såg att du har samma problem i tölten som jag: att sadeln åker fram förärligt mycket och förstör hela tölten! Jag töltar numera bara barbacka eller med svanskappa (vilket både jag och Svea ogillar, så fult xD) och det gör stor skillnad och blir mycket lättare för henne att lyfta benen ordentligt! annars så brukar jag behöva sadla om 2-3 gånger per ridpass haha!

2012-04-17 @ 00:01:03
URL: http://claraequine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0