2012-04-13 @ 22:16:48

Resume

Hallå!
Jag (Jossan) har kommit på att jag inte skrivit något om hur det gått med ridningen på hela veckan så jag kör en resume ;)
Tisdag: Tränade galoppfattningar och att ha energi och framåt bjudning i galoppen. Tränade även på att hålla ökad trav utan att slå över till galopp. Det gick ganska bra tillslut :) Eller ja.. Galoppfattningarna var det inget fel på iaf.

Onsdag: Red ut med Julia. Försökte mig på lite tölt men det gick inte alls bra. Han var väldigt travtaktig och inte rolig alls.. Traven gick däremot bättre (uppenbart?) Och galopp fattningarna satt som en smäck! :)

Torsdag: Vila

Idag tar vi i ett annat inlägg ;)



Kram! Jossan

Kommentarer:
Postat av: Stina

Sv Julia: Som tur var var det bara några få gånger hon var svårfångad, det löste sig fort :) Helt ärligt, nej. Haha, jag tror faktiskt inte det. Jag tror nog att vi kommer ta föl på henne, men om några år isåfall ;) Jag skulle väldigt gärna ha ett föl från henne men jag har inte tiden att låta det växa upp :( Den dag jag köper en häst, då kommer jag att leta en som Stella ;) haha, hon var endast inriden när hon kom til Sverige. Precis sån vill jag ha, fast jag vet inte om jag vill ha import pga. eksem risken... :(

2012-04-13 @ 22:33:13
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv Julia: Eksem är verkligen inte kul. Peli har enorma besvär med eksemen.. Han kan inte ridas på sommaren utan flughuva (!), han sparkar åt flugorna när man rider, om han tar av sig huvan i hagen sväller ögonen upp och bli infekterade.. Han har ingen pannlugg och nästan ingen man. Men man har lärt sig hur man ska sköta det och nu går det bättre! :)

2012-04-13 @ 22:59:43
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0