2012-04-02 @ 22:52:09

Ridturen

Hallå igen!
Det gick väldigt bra idag måste jag säga! Atli har verkligen fått in tölttakten! Han töltar som en Gud nu! Bara trippar på där som om det inte vore något konstigt. Riktigt skönt är det! Formen fanns inte lika mycket idag som i lördags men några steg bjöd han på ändå :)
Han behöver verkligen få mer ork kalla gångarter tycker jag. Trava ville han inte göra idag. Det var väldigt jobbig! Men vi töltade och galopperade ganska mycket istället. Orkade inte bråka med honom idag så vi körde på det som funkade.
Tränade mycket på att få mjukare övergångar ifrån tölt till skritt och från galopp till skritt. Det är väldigt olika saker att träna på vill jag säga! Haha!
I tölt övergångarna stannar han för fort så det blir väldigt ryckigt och det ska vi träna bort. Och i galoppen så går övergången för långsamt! Men det där med att lägga spöt på bogen funkar jätte bra!! Toppen grej alltså! Jag behöver inte ta honom i munnen och jag behöver inte förstöra formen. Awesome!! :D Han lär sig hur fort som helst också! Det är så kul att träna honom!

Jag känner också att inspirationen till att blogga är i botten... Kommer inte på något kul att skriva om. Orkar dessutom inte sätta på laptoppen och skriva klart dom inläggen som vi har. Jag tror det är snöns fel.. Jag blir så deprimerad av snö...

Kram på er! Jossan

Ögonen är själens spegel...


Kommentarer:
Postat av: Emma Gustafsson

Svar: det är en utskuren sula! ;) och Micke skulle aldrig sko honom felaktigt till tävlingarna haha :D

2012-04-03 @ 08:51:51
URL: http://freyfaxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0