2012-04-12 @ 20:25:00

Fortsättning på glädje inlägget :P

Hej!
Jo, igår gick det så himla bra känns det som. Egentligen inte, hästarna var blöta så vi satte på vojlokarna vilket gjorde så att sadlarna gled fram.
Men efter att vi stannat och dragit bak dom så skulle jag bara ta en sista tölt. Och det gick såååååå bra! Hon har aldrig töltat så långt och så rent och jag behövde knappt göra något... jo självklart men inte så mycket som vanligt. Sen hade hon så bra fart i traven och nickade ner i form flera gånger, och hon går nästan alltid med lågt och avslappnat :D Sen galopperade hon så fint upp för backen, i form något steg!!!

Haha, självklart så gick inte hela ridpasset så bra. I början ville jag bara hoppa av för allt kändes som grisepass och hon skulle bara sticka i galopp... Men faktiskt så har jag lite svårt att tänka på det nu, tänker bara på tölten :P

Sen så var det ju en tävling som jag och Jossan tänkt åka på den 28, men jag anmälde mig inte eftersom jag var ganska säker på att min licens inte skulle hinna komma. Men sen kom den igår :D Fast då hade sista anmälningsdagen redan varit :( Men mamma ringde och pratade med dem och det visade sig att de flyttat fram sista anmälningsdagen en vecka :D Så nu ska jag anmäla mig i kväll, hann inte igår Jossan :P

Och så kanske vi ska iväg och träna på bana i helgen och så nästa vecka ska vi till Peter och det känns som om jag faktiskt kommit ordentligt framåt sen förra gången :) Sen drar lagträningarna igång på riktigt och tävlingen osv, ser fram emot tävlingssäsongen på riktigt :P

Haha, ja just nu så känns ju livet allmänt underbart, sista provet för veckan har varit och nästa vecka är provfri! Nu känner jag att blogginspirationen kommit tillbaka också, som ni kanske märkt så va den inte på topp över lovet... Men nu känns det så kul igen :D Och så kommer Revege i kväll.
Åter igen är det som om saker av sig självt bara faller på plats :D Och det är såååå fint väder idag!

Liten bild på fina hästen från i helgen :)
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Stina

Sv Julia: Jaså? hur var hon som när hon var jobbig då? Kul att det blivit bra igen! :D Jag försökte googla lite på avelsgrejorna men som jag förstog det så var det bort taget? Men när man läser annonser ser man ju ofta 1:a och 2:a klass.. Jag får väl se ;) Hoppas att hon går bra på bedömningen iaf :)

2012-04-12 @ 22:12:28
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv Jossan: Haha tack ;)Men din är jätte fin också! Jag gillar skäckar och hästar med annorlunda färger :) Jag är lite dålig på sånt där med karta.. haha, är det runt sundsvall någonstarns? :s Du kanske har koll på 1:a och 2:a klass ston, hur är det nu? Vad är det för poäng och sånnt? Vet du det? :)

2012-04-12 @ 23:01:04
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv Jossan: Rött är rätt! ;) Ni kanske vill göra ett länk byte? :)

2012-04-12 @ 23:03:35
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/
Postat av: Stina

Sv Jossan: Shit, hon måste föla mycket! ;) Haha, jag äger henne inte men jag tror inte avsikten är att ta massor av föl... Inte än iaf, men går hon bra så blir det nog något föl :) Jag är verkligen inte insatt i avel, vill du förklara blup, hahah jag är sämst på sånt!

2012-04-13 @ 11:01:51
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0