2012-04-22 @ 20:03:00

Imponerad Julia :D

Hej!
Ja, idag så hade jag lite bråttom ut till stallet. Min väckarklocka hade slutat fungera under natten så jag vaknade när jag hade tänkt att jag skulle vara i stallet -.- Efter att tänkt igenom om jag skulle åka eller inte så blev det skynda, skynda. Skulle ju bara longera Stelpa så det skulle nog gå snabbt.
I alla fall så kom vi ut till stallet jag och mamma, det var ett gäng trötta hästar som stod i hagen och sov... Haha, inget liv i dom när Atli inte är på gården :P
Jag tog in en blöt Stelpa som fortfarande såg väldigt trött ut. Men hon fick en tuss hö att mumsa på medan jag borstade och verkade genast mycket piggare. Jag började med att longera lite och det var en imponerad Julia som stod och höll i longerlinan. Min hästa travade(!) helt rent nästan hela tiden :O Wow, så bra har hon aldrig gått förut på volt. Jag hade lagt ut tre kavalettibommar och dom travade hon över gång på gång som om hon aldrig gjort nått annat. Hon såg så flott ut min lilla häst :D
Sen galopperade hon på volt också, det var mycket lättare i vänster varv så det är i alla fall inte bara jag som har svårt för höger galoppen. Dock var det antagligen en väldigt passtaktig galopp då jag inte kunde driva på henne så mycket på volten.
Sen tog jag av longerlinan och testade lite löshoppning. Det gick väl sådär, Stelpa försökte fuska och rev endel men några bra hopp blev det allt. Bäst gick det när jag också sprang och hoppade... :P Sen stretschade vi lite och bugade och tränade lite på att hälsa. Det gick också bra. Det är roligt att se hur mycket hon har börjat lyssna och lita på mig med tanke på hur det var i början.
Mamma filmade lite när vi travade över kavalettibommarna och galopperade så tänkte visa det men hinner inte fixa det nu, har ett franska-prov att plugga till... -.- Men tänkte försöka fixa det tills imorron ;)
Bild på henne från i lördags så länge ;)
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Clara och Svea

Så härligt när allt går så bra! ska bli kul att se film sen :D



svar: jag är medryttare på henne kan man väl säga! betalar hennes skor och har henne så gott som min egen kan man väl säga :)

2012-04-22 @ 21:38:41
URL: http://claraequine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0