2012-04-09 @ 11:03:22

Skrittarbete... & bilder

Hej!
Ja, igår var jag ju ut en snabbis till stallet och hade tänkt rida bara lite skrittarbete. Det hade inte Stelpa tänkt, hon ville springa. Och när man bad om trav så blev det tölt, och bad man om tölt så blev det trav... samma sak med galoppen, bad man om höger så blev det vänster osv.
Jobbade en liten stund med att få en höger galopp för det var tydligen extra svårt. Sen ville hon inte sakta av för att ta en ny fattning när hon väl börjat galoppera. Då fick matte bli arg en gång och så skrittade vi en bit. Sen försökte vi igen på hemvägen och då gick det.
Tränade sen lite på att sakta av och det gick också bättre. Sen kom vi till skrittarbetet jag hade tänkt göra. Jobbade mycket med att svänga och flytta och lyssna på vikthjälperna och på hur jag satt. Det gick jätte bra, hon flyttade hur lugnt som helst och lyssnade jätte fint på vikten. Sen tränade jag lite på att svänga när jag lägger tygeln mot halsen, och det gick jätte bra. Behövde knappt röra henne och hon svängde, då blev jag lite förvånad.
Emellanåt så gick även tölten och traven bra, hon kan tölta ganska långt rakt fram nu utan speciellt mycket tygelkontakt. Och traven fick hon riktigt skjut i ibland, jätte härligt :D
Så det var i alla fall två nöjda tjejer som kom tillbaka efter ridturen.
Sen putsade jag min sadel som har blivit jätte lerig, man ska inte rida bakom andra hästar när det är mjukt i marken och man galopperar...
Sen blev det två timmars bilresa för att hämta transporten vi ska ha idag. Men nu har i alla fall mamma och pappa bestämt att vi ska köpa en istället för att hyra och låna hela tiden, dock så måste man ju hitta en först...
Tog lite bilder också, men nu är minnet på mobilen fullt så det är nog dags att radera lite...igen...
Borstade bort halva hästen kändes det som...
Och så här såg mina byxor ut efter det...
Atli såg väldigt söt ut när han kom in och ville ha godis, men det var svårt att fota honom...
Och så hästarna i hagen...
Ställer upp sig så fint så...
Två sekunder senare...
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0