2012-08-18 @ 12:23:09

Äntligen lektion!

Jo lektionen idag hjälpte. Det vart inget jätte steg frammåt, tvärtom så fick vi gå tillbaka och jobba mycket i skritten och se till att hon bara lyssnade på mig. Såhär i efterhand så ser jag att det är något jag borde kunnat lista ut själv. Men det är svårt när man rider samma häst hela tiden, man fastnar i samma spår hela tiden. Man testar inte lika mycket nya/olika grejer som man är tvungen att göra när man rider olika hästar.
 
Sara tyckte att vi skulle inte lirka ner henne i form i skritten, utan vi jobbar med bakbenen så att formen kommer bakifrån. Detta fungerade jätte bra, Stelpa tog mera stöd i tygeln (annars tar hon inte stöd alls nästan) och jag fick lättare att hålla koll på hennes huvud.
I tölten jobbade vi först på volt. Vi försökte få henne att jobba med bakbenen och hitta en bra form. Det blev mycket flytta och ställa och driva. Ja, det var mycket att hålla koll på men det fungerade, Stelpa hittade både takten och formen allt bättre. 
Efter ett tag fick jag tölta på spåret, där fick jag också jobba mycket med att hon skulle hålla ett ganska lågt tempo, fortfarande ha energi, men ett lågt tempo så både hon och jag hängde med.
 
Så nu ska vi bara hem och fortsätta jobba med det och ta en lektion snart igen. Här kommer lite bilder från idag. Kommer fler och bättre från Jossans kamera. Jag är ints så van vid min kamera än så det var lite svårt att få bra bilder, men jag lär mig nog knepen med den kameran också ;)
 
Inga wow-bilder från nått håll men det kommer fler och bättre som sagt ;)
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0