2012-08-29 @ 09:29:29

Hemma idag...

Ja det blir ingen skola för mig idag, inte så kul att sitta på lektion och inte kunna andas genom näsan och låta som en damsugare. Får se om jag tar mig ut till stallet i alla fall, skulle vara bra att träna nu inför tävlingen i alla fall. Och så gör det inget om man låter som en damsugare när man är där :P
 
Igår så red vi ut en sväng jag och Jossan. Det blev en galopp runda med ganska mycket konditionsträning. Men Stelpa var riktigt fin i tölten också trots att jag inte hade jobbat speciellt mycket med den. Hon var så himla trevlig och samatbetsvillig. Och hon har verkligen fattat att det är trevligt att gå i form, för nästan vad jag än gör så håller hon kvar formen även om det inte är just det jag jobbar med. Det är jätte kul och hon kunde gå i riktigt bra form i traven också, mycket bättre och stadigare än vanligt. Det var jätte kul.
Och hon tog höger galoppen på första försöket också. Ja allt gick faktiskt väldigt bra och en gång så fick jag en riktigt snygg ökning i tölten också. Utan att jag ens föröskte, Jossan kom och red om och hela Stelpa bara reste sig och ökade. Jätte häftigt var det! :D
 
För Jossan och Atli gick det också bra, Atli börjar bli riktigt duktig på att öka tölten nu och han är himlans häftig bara att kolla på. Jossan får berätta mer om det själv ;)
 
Det är så kul att det går så bra för både mig och Jossan nu, hoppas bara att det håller i sig till tävlingen bara. Men det är två pass nu sen är det tävling. Idag ska vi bara ta det lugnt och imorgon ska vi rida på banan. Sen kommer de få vila fredag och så kommer vi tävla hela helgen. Hoppas det går lika bra på banan, det skulle vara riktigt kul.
Efter tävlingen så kommer det fler bilder också. Här är en gamal bild på mig och Stelpa när vi red lektion och hade en riktigt bra dag, men jag tror faktiskt hon går ännu bättre nu. Fast vad hon såg skabbig ut här, mitt i pälsfällningen, nu är hon mycket blankare och har mer muskler.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0