2012-08-14 @ 19:30:28

Jag blir sjuk på min häst!

Ååååååh! Jag vet ärligt talat inte vart jag ska börja! Fy F*N (rätt ut sagt) va fin han var idag! Asså om jag hade fått poäng på hur han gick idag så kan jag säga att det hade varit åtmindstånde 7:or för hela slanten! Herre min skapare vad han gick idag!
 
Jag red med tungfrihets bettet idag precis form i förr går men han gick som en Gud i dag ( om ni inte redan märkt det? Haha!) jämfört med då.
Redan när vi värmde upp kände jag att han hade en väldigt bra tölt dag idag. Han hängde super mycket i steget och formen var kanon! Men det saknades lite fart i bena. Så vi red ut på vägen och där började jag med att galoppera en bit och det gick bra. Väldigt mycket uppåt och fint. Så skrittade vi en bit och sen började vi tölta och det är hur lätt som helst att sätta honom på rumpan nu! Han samlar sig jätte fint! Och än en gång känner jag att det är höga frambens lyft och hela ryggen RÖR PÅ SIG! Det är stora steg som han tar och han verkligen, verkligen hängde i steget nu! Så frågar jag Julia om han trampar långt in under sig med bankbena och hon ba: ja! Han trampar över till och med!
Och Gud jag trodde jag skulle gå under! Det var så här det skulle kännas! Jösses, jösses, jösses va häftigt det var!!! Där fick jag verkligen känna på min SM-häst! Gud så jag önskar att någon hade stått med kamera och fottat och att bloggen hade fungerat så jag kunde ha visat er!
 
Jösses! Jag blir sjuk av att rida på min häst han är så jäkla fin!!
 
Kram! Jossan

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0