2012-08-04 @ 22:50:13

Jobbigt att bara vara häst...

Ja nu ska jag inte klaga men idag var det verkligen jätte varmt. För varmt för att rida på dagen. Mycket flugor var det också, det är så hemskt mycket sånt så hästarna är helt galna och man få har ordentligt med flugspray. Stora helikoperbromsar har vi också.
Usch, alla hästarna var lagom irriterade på alla flugor och Stelpa var helt svettig på bogen när jag tog in henne. Då hade hon ändå bara stått i hagen. 
Ja det kan inte vara lätt att vara häst sånhär dagar, och trots värmen så har de börjat fälla sommarpälsen för att sätta vinterpäls...
 
Jag tyckte i alla fall det var för varmt för att tvinga ut Stelpa och jobba så det blev mest pyssla och så träna lite trick i lösdriften. Stelpa börjar bli riktigt duktig på spanskskritt nu, hon har äntligen fattat att hon ska gå samtidigt. Ska filma hästarna nån gång när vi gör det och visa er ;)
 
Sen kom jag och Stelpa på en lek. Vet inte vem som tyckte det var roligast, hon eller jag, men kul var det :P Det gick till som så att jag ställde ut två koner och la en godis under varje. Sen fick hon komma på hur hon skulle få tag på godisen. Efter ett tag avancerade vi det lite och ställde en hink över konen som hon skulle flytta på först.
Sen ställde jag konen i hinken så hon var tvungen att lyfta på konen.
Allt löste hon väldigt snabbt och vi sysselsatte oss med det där ganska länge tror jag. Jätte kul att se hur hon lärde sig att flytta på konen och lyfta den.
 
Imorgon blir jag hämtad vid 7 och så bär det av mot NM :D
Någon mer som ska dit imorron/idag? 
 
Kram Julia
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0