2012-08-25 @ 16:40:17

Perfekt!

Tjenare!
 
Nu blir det ännu mer glädjerus för nu ska jag också berätta om ridpasset igår. Och ja, det var perfekt. Min häst fungerade precis som hon skulle igen, sååå skönt att vi börjar komma tillbaka och framåt igen. Stelpa var riktigt snygg idag. Bitvis var hon jätte snygg. En gång när Jossan drog iväg i galopp så fick jag en riktigt häftig tölt, jag verkligen bara satt där och hon töltade som jag vet inte vad!
Traven har blivit sjukt mycket bättre sen den typ en dag försvann. Idag kunde man skymta form då och då och jag kunde ta i henne lätt.
 
Galoppen var det längesen jag såg från marken eller på bild på den här hästen men tror faktiskt att den är rätt bra. Hon lyfter himlans mycket på benen medan det fortfarande går framåt med mycket energi, takten har också blivit mycket bättre.
Och skritten, kanske vissa inte tycker är så roligt. Men jag, jag älskar att skritta på min här för hon har en otroligt fin skritt. Hon kan verkligen skritta. Och hennes hals, jag har lagt över all man på en sida nu, och hennes hals är grymt snygg. Ska se om jag kan få nån bild på det idag för även när hon bara står så ser man hur mycket muskler hon har fått.
 
Ja, nu sitter jag här och skryter om hur det gick. Men det gick faktiskt väldigt bra och jag får ofta höra att jag inte ger mig själv tillräkligt med beröm. Jag berömer hästen när den gör rätt osv men jag kan fortfarande vara missnöjd efter ridpasset och tar inte åt mig speciellt mycket när folk säger hur fin Stelpa har blivit. Jag vet att hon har blivit jätte fin men jag tar det sällan som min förtjänst även om det är bara jag som tar hand om och rider henne.
Så nu gör jag det, ger både mig och hästen ordentligt med beröm för vi var riktigt duktiga igår båda två.
 
Jossan har ni nog redan hört hur det gick för och jag säger bara att det är inte så illa att få rida bredvid det där ekipaget varje dag. Visst är det jobbigt när det går dåligt för en själv och man önskar att Stelpa kunde vara som Atli, men båda hästarna har ju sina dagar. Men sånahär dagar så är de rent nöje att se Atli och Jossan, de kommer komma så långt de där två ;)
Det är två fina ekipage det här faktiskt.
 
Kram Julia
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0