2012-08-11 @ 09:52:58

Stallet igår :D

Wow, igår hade jag och Stelpa seriöst det bäst ridpasset på länge. Jätte fint väder med solnedgång och lagom varmt var det.
Körde med bootsen på vägen. Började med att rida lite volter på banan bara. Stelpa kändes väldigt mjuk och böjde sig jätte fint. Hon kändes mycket mjukare i vänster idag också.
Sen gick jag ut på vägen och flyttade lite, sen började jag tölta. Och tölten brukar ju alltid vara typ ren grisepass i början men idag så var den ovanligt ren och fin ända från start. Och det blev bättre och bättre ju längre jag red, hon gick till och med i en ganska låg form bitvis. Och Stelpa hade sån energi och inte en tanke på att vända hem.
Traven var också fin, jag fick ta i henne, hon gick i form... :D Och som grädden på moset, när jag skulle ta höger galopp, så fattade hon den jätte fint på första försöket. 
Jag lät henne springa då och satt och bara skrattade. Allt bara fungerade.
Och tölten blev bara bättre och bättre, den vart riktigt häftig efter ett tag. Sen fick hon en lång avskrittning och massa beröm. Åhh, underbara häst! Efter den där högergaloppen så var min dag fulländad.
 
Och efter att ha släppt ut Stelpa så var det Atlis tur. Sagt och gjort, vi joggade. Fast det blev inte den vanliga rundan på vägen eftersom jag försöker spara på Atlis milimeter tunna skor till hovslagaren kommer. Har fixat ny tid för det förresten tills på tisdag. Så vi sprang ut mot åkrarna istället, det tyckte Atli var jätte kul och försökte busa till det med lite bocksprång. Men annars så skötte han sig jätte bra. När vi kom tillbaka så fick han springa av sig lite på banan i trav och galopp. Han sprang runt där i sin stora trav och hoppade lite hit och dit i galoppen, men tycker ändå att han var duktig. Han sprang och det var det som var tanken.
Tror den killen fått nog av vila nu och är beredd att komma igång nu :P
 
Så jag är väldigt nöjd med passen igår, får se vad det bli idag. Ska försöka fatta högergalopp på Stelpa igen, haha lite nervös. Tänk om hon inte vill fatta den, eller tänk om hon fattar den... :P Vet inte riktigt vad jag ska göra med Atli, skulle ju kunna rida honom lite lugnt. Tror inte han har nått emot det heller, men vill hålla mig borta från vägen med dom skorna... Jaja, vi får se, vi hörs senare ;)
Blogg.se säger att bildarkivet är inaktiverat just nu så det får bli bildlöst...
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Jossan

Ha! Det kanske inte var oss det var fel på Julia! :D

Svar: Haha, nej kanske inte :P
Jossan

2012-08-11 @ 23:35:50
URL: http://semtegensis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0