2012-08-15 @ 13:08:42

Tuff häst

Ja igår gick det inte jätte bra för mig och Stelpa. Den där hästen är bra tuff, och jag har ridit tuffa hästar. Men när den där hästen inte vill så är det inte lätt. Hon är envis som jag vet inte vad och ger sig inte. Det är verkligen svårt att få igenom saker och hon testar hela tiden. Visst har hon dagar när hon bara går, men dagar som den här känns det helt värdelöst att rida. Det spelar ingen roll vad man gör hon gör bara tvärt emot.
Och ärligt talat så har jag inte alltid styrkan att vara tuffare än den där hästen, ibland bara går det inte. Och det är inte så att jag ger upp så fort hon går emot lite. Det är inte ofta jag gråter på hästryggen nu för tiden. Men idag hade jag suttit och hållit tillbaka tårarna ett bra tag innan det brast. Jag orkade inte tänka positivt längre och allt kändes så meningslöst.
 
Det är i såna lägen mitt självförstoende sjunker till noll och allt jag bara kan strunta i vanliga dagar blir på riktigt. Jag klarar inte min häst, jag är för liten, jag kan inte själv osv. 
Och jag vet att jag har kommit framåt med den här hästen, att jag har klarat det såhär långt. Men ibland känns det som om det inte räcker för min häst bara går inte varje dag, det går inte framåt varje dag. Sen tror jag inte att det är för speciellt många som det fungerar på det sättet.
Nu ska vi i alla fall rida lektion den här veckan, jätte skönt för jag behöver få lite hjälp med vad och hur jag ska göra.
 
 
För Jossan, som ni kanske sätt, så gick det helt galet bra idag. Atli är så fin och kommer säkert bli ännu finare. De har kapacitet de där två, så se upp för dom håller på att bli farliga :P
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0