2012-08-02 @ 20:44:35

Uteritt!

Hej!
 
Ja idag blev det som tänkt en uteritt. Värmde upp i skritt en bra bit, Stelpa hade svårt för att gå i vänster hand och böjde sig för att komma undan när vi skulle göra skänkelvikningar. Fick jobba ordentligt för att få henne att ta stöd i rätt tygel och flytta ordentligt utan att tappa rumpan.
 
Sen började jag tölta lite och ibörjan så var det inte alls bra, bättre än början på förra ridpasset men inte mycket mer än så. Men som vanligt ju mer man red desto bättre blev det. Och så kom jag till en hage där det gick två andra hästar som vi aldrig sett förut. De tyckte Stelpa var väldigt rolig och sprang med längs staketet. Då vart det fart på fröken, hela hästen reste sig och visade att hon kan minsann. Jätte roligt och vi kom upp i något som är nära ökat tempo i alla fall ;)
Traven och galoppen gick också bra, fick en höger galopp på andra försöket idag så det blir bättre och bättre. Måste bara få Stelpa att lyssna lite mer på vilken fattning jag verkligen ger inte bara lyssna på att det ska va galopp.
Hon fick skritta av en ordentlig bit och när vi kom tillbaka så blev det stretching och så svampade jag henne så hon blev av med all svett och ordentligt ren. Men sen gick hon ju raka vägen ut i hagen och rullade sig så vi får ju se hur ren hon är imorron...
Imorron ska vi ut och jogga hon och jag, får se hur det går... :P
Hatar att visa samma bilder hela tiden, vill kunna ta och ladda upp bilder, hoppas det börjar fungera när jag får min kamera... Men snart är det dags för en lektion också, nästa vecka helst... får se hur det blir med det.
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0