2012-12-16 @ 19:18:44

Ja och nej

Vi hade ju som sagt (tusen gånger) lektion för Peter idag och ja, det gick bra som alltid ;)
Ne, men det gick faktbeat riktigt bra! Första gången sedan snön kom som jag fick ner honom i form! Han blev nämnligen genast styg och försiktig när snön kom eftersom han är lite rädd för att halka. Så då blev i tvungna att backa lite i utvecklingen och gå tillbaka till att ha med bakbenen ordentligt vilket kanske har gått lite si så där men jag har inte tappat honom helt och nu har fri fått lite nytt att tänka på så nu ska det väl gå framåt igen.
 
Som vanligt så tyckte Peter att han var och är väldigt fin i grund ridningen, alltså i trav och skritt och även galopp. Mjuk och trevlig i munnen och kroppen och det är alltid lika kul att höra! Han är faktiskt lite som en smör klick i en varm stekpanna! Och det är inte helt lätt att hålla koll på vart allt tar vägen ibland.
 
Vi ska i princip fortsätta som vi gör nu. Träna mycket bakben och att skrölta innan vi går fram i tölt. Jag blev inte så förvånad när han sa att jag släpper fram honom för fort till tölten så han tappar den fina samlingen som vi jobbat upp. Det är det vanliga gamla kötret med Josefine, jag gjorde exakt samma sak både tidigare i år och med den förra hästen. Men det ska jag väl ändå lätt kunna fixa! jag har ju fixat det många gånger tidigare :)
sen ännu mer träning på tt inte protestera så jäkligt när vi ska samla och kunna sakta men säkert kunna korta upp öppnorna och även kunna samla på så vis utan att han börjar ta ojämna steg :)
 
Det var väl ungefär det! Måste komma på en träningsplan för min lilla pålle som vi ska försöka hålla nu i vinter också! Måste ta och fundera på det.
 
nu ska jag plugga lite till på sam-provet som kommer upp på tisdag (och det är ändå inte mitt sista prov innan jul... ) sen blir det ostkaka, dusch kanske lite tv och sen sägen!
 

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0