2012-12-12 @ 21:13:00

Jag tror jag har det!

Jag vet inte riktigt säker än men jag kan ha lösningen på mitt dragkamp problem! :D
 
Igår när vi skulle rida så stälde jag Atli mot väggen när jag skulle hoppa upp för att han inte skulle kunna gå någon stans. Helt stilla stod han inte ändå men han kunde iaf inte gå iväg bara så där.
Men i alla fall så drog han inte en enda gång igår! :D Vi hade lite problem i galoppen men sen fick jag kontroll även där :) Jag gjorde tempoväxlingar och allt även fast tölten kändes väldigt travtaktig igår... I alla fall den ökade :/ Men jag hade kontrollen :)
Eller ja, jag har alltid kontrollen. Det blir aldrig okontrolerat men han rycker i mig för att få gå snabbare och liksom tjafsar hela tiden och det är ju det som jag vill ha bort. Det är inte så att jag inte kan få stop på honom för det kan jag men det tar bara olika lång tid ibland ;)
 
Men tänk om det var en sådan simpel sak som att jag måste få honom att stå still när jag hoppar upp. Då blir jag nog nästan lite arg tror ja! Haha! Det kunde ju varit tillfälligt igår, vem vet!
 
Imorgon kommer hovslagaren och slår på Atli en fram sko.
fredag så ska jag och Julia byta hästar och rida i snön.
lördag så ska vi tolka på vägen!
Och på söndag så blir det lektion för Peter.
Allt ordnade sig till slut ändå :)
 
Och en helt random bild på min sööta lilla hund som valp :)

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Hur är det att rida för Peter? Antar att du menar Peter Häggberg eller är det någon annan? Är han bra i såna fall? :D

2012-12-13 @ 10:46:50
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca

Sv:
Okej haha :D

Okej! Ja det är ju så olika vad man tycker om osv. Jag tycker om lite strängare instruktörer som gör att det händer något med mig och hästen! Gummi kanske vore något!!

2012-12-13 @ 14:41:11
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Sv: Det låter precis som min Atli var i somras! han fick för sig att gå iväg väg var mycket roligare än stå still när jag skulle sitta upp:) Så är nästan stensäker på att din Atli har "övertaget över ryttaren" men bara vissa moment . Var bara bestämd och sätt ner foten dirr... :) Hade samma problem men det löste sig snabbt sen:)

Kan du göra en utvärdering på ELT-gjorden sen? alla pratar jättebra men priset är lite väl saftigt för en sadelgjord tycker jag(1700 väl?)

2012-12-13 @ 18:18:40
URL: http://www.alexandrawesters.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0