2012-12-23 @ 22:01:54

Jul imorgon!

Ja det blev lite sista minuten shopping av julklappar iförrgår! Jag och brorsan hade inte köpt något till någon och helt plötsligt så bestämde vi oss för att vi också var tvungna att köpa julklappar! (Först sa dom att vi inte behövde det och sen verkade det som om dom förväntade sig att vi skulle gjort det ändå så vi kände att vi var lite tvugna)
Så vi gick ihop oss och la 50 kr var vilket det inte blev i slutändan ändå men skit samma! Vi blev nöjda med våra köp ialla fall :)
 
Det var faktiskt mina paket som Julia visade här på bloggen tidigare! Jag har redan listat ut en utav dom ;) men Julia fick sin julklapp i tid iår faktiskt! Helt otroligt! ;) Inte lika stor som den jag fick men enligt mig minst lika fin :) Jag är riktigt nöjd över den faktiskt! :)
 
Men nu till det väsentliga för våran häst-blogg. Jag har sett att Atli har varit ganska så pigg ute i hagen på sista tiden... Och idag när jag hälsade på honom för första gången sen i tisdags (jag har haft en elak hosta som inte har blivit bättre av den kalla luften och jag ville inte vara dö-sjuk på julafton... Så jag satte mig själv på husarrest) och som vanligt när jag inte ridit honom på några dagar så blir han riktigt, riktigt elak mot alla de andra hästarna! Dem får inte, under några omständigheter, komma närmare mig och honom än 2 meter. Om dom gör det får dom veta att dom lever!
Ja, elak mot dom andra hästarna blir han men fy va go han blir med mig!!
Jag älskar den där hästen över allt annat på denna jord! Jag har aldrig i mitt liv älskat någon häst eller något över huvudtaget så mycket som jag älskar honom! De hästar jag älskat innan är inget mot vad jag älskar den här hästen. Kärleken som vi har för varandra har jag aldrig upplevt med någon annan häst. Han är min häst och han kommer alltid vara min häst. Vi är som gjorda för varandra han och jag vi har ett så speciellt band som jag inte ens förstår själv.
Varje gång jag tar tag i hans huvud och håller fast honom och pussar tusen gånger på honom och sen släpper så ska han pussa tillbaka! Varje gång så tar han sin goa mule och pillar mig i ansiktet med den! 
Han är så go och speciell min älskling!!
Så här håller han på:
 
Men ja, jag fick i alla fall reda på att det inte bara var för att jag inte rider som han har en sådan överskottsenergi. De har börjat få havre med höet på kvällen tydligen. Inget som Atli behöver kan jag säga i alla fal inte när jag inte rider! (och inte annars heller för den delen. Han har energi så det räcker!) 
Så vi får se hur det går imorgon.. Jag har nämnligen tänkt att rida imorgon!
 
Arkiv bilder från januari/februari 2012:

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0