2012-12-05 @ 19:49:49

Meeen.... :(

Nu snöar det alldeles för mycket. Det har snöat och blåst satan hela dagen så alla tåg och bussar har varit inställda här i stan. Bilarna har sniglat sig fram och det är snö överallt. Jag som skulle ut till stallet, så blev det ju inte... Ut kanske vi skulle ha kommit efter ett tag men hem är mycket tveksamt, det bara snöar ännu mer.
Åhh, jag som sett fram emot att få komma ut till stallet och pyssla och rida. Sluta snöa! Det var mysigt i början men nu är det på tok för mycket. 
Ibland önskar jag att jag bodde bredvid stallet så att jag kunde gå ut till hästen när jag ville oavsett väder. Haha, det jag är rädd för är inte för att bli insönad ute på landet utan att det ska snöa så mycket så att man inte kommer ut ur stan till stallet :P
 
Jaja, jag blev hemma och bakade pepparkakor istället. Rätt mysigt det också men hade nog faktiskt valt stallet om jag fick, trots vädret. 
Skulle gå och köpa mera pepparkaksdeg och det kan inte ha tagit mer än 30 min men jag så ut som en snögubbe när jag kom hem. Vägarna hinner inte plogas heller så det är minst 20 cm snö överallt på cykelbanor och bilvägar.
Har haft sån himla träningsverk hela dagen och nu vet jag varför. Det är allt snöpulsande som känns i mina ben. Jätte konstig träningsverk och jag har aldrig haft det förr men nu är jag helt säker.
 
Någon plåt måste man ju bränna...
 
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Och jag skriker efter snön jag haha, vad goda pepparkakorna ser ut mmmm!
Sv: Hih tack det var snällt sagt, tror jag och Fifa kommer närmre och närmre varandra :)

2012-12-05 @ 20:47:11
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0