2012-12-12 @ 08:40:31

Så dåligt att folk tror vi är höga...

HAHA, kommer garva mig igenom det här inlägget...
 
Okej igår så red vi ut en sväng på hästarna och tränade kondition, det gick bra för båda två. Men det var när vi kom in efter ridturen som det blev riktigt flummigt.
 
Det börjde med att Julia plockade upp någon sorts klämma som hon hittade i stallet. 
- Har du sett vilken rolig lite manick? säger hon. Ganska värdelös men i alla fall...
Står och kollar på den ett tag och kommer sedan på att om man skruvar på den så åker klämmorna ihop, säger då:
- Jaaaaahaaaaa, ju mer man skruvar på den desto närmare varann kommer de!
Jossan:
- Bra Julia, good work....
 
Sen skulle vi göra höpåsarna och Julia tar upp några hökakor och känner att de är delade på mitten. Vad som händer i Julias huvud: "oj den är delad precis på mitten, hmmm, åt Jossans håll så måste det ju se ut som en mun...."
Så Julia tar tag i hökakorna och gör så att de rör sig som en mun och säger:
- Hejsan, jag heter hökakan.
Jossans min: "WTF?!" sen börjar vi asgarva.
När vi skrattat klart åt det så säger Julia:
- Asså nu kommer jag börja asgarva varje gång någon säger "hejsan jag heter hökakan"....
Jossan:
- Julia, vem fan kommer säga "hejsan jag heter hökakan?!
Ännu ett agarv...
 
När vi är klara med höpåsarna så ska vi ut och fodra och vi har ganska mycket att bära och det är lite svårt att komma igenom dörrarna så när vi kommit halvvägs ut så säger Julia:
- Man känner sig som värsta sumobråttaren...
Och då var vi redan så flummiga så att det blev roligt.
 
När jag sedan sitter i bilen på väg hem så berättade jag allt det här för pappa. Han lyssnar och suckar och säger när jag berättat klart:
- Julia, det där höet... röker ni det??
Julia börjar asgarva igen och säger:
- Fattar du hur mycket vi kommer skratta när jag berättar det här för Jossan?!
 
Vet inte hur roligt andra tycker det här är, för det mesta så tycker de att våran humor är dålig men det är för att de inte förstår humor på vår nivå... I alla fall så måste jag skriva det här så att vi kommer ihåg det för jag kommer alltid garva åt kommentaren "Julia, det där höet... röker ni det??".

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0