2012-12-09 @ 20:22:00

Trött...

Nu är jag färdig kan jag ju säga!
Igår var det fika och stoj från kl 2 tills kl 8 och jag gick och la mig aldeles för sent för att gå upp kl 9 för att hinna duscha och rida och fixa mig innan....
Idag var det loppis som gällde! Från kl 11 till 3 och det var inte så varmt där inne kan jag säga... Jag hade dessutom totalt fel skor på mig så jag trodde jag skulle frysa fötterna av mig.... Så jag orkade inte rida idag. Det får bli morgon istället.
 
Men igår red jag ca 10 min innan en tjej som skulle komma på fikat kom och skulle testa honom en sväng. Hon tyckte nog att han aär ganska svår... ;) hon har bara ridit på ridskola och var inte jätte erfaren och kanske även lite nervös så det blev nog lite svårt på min känsliga kille som utnyttjade alla chanser han fick för att komma undan!
Sen red Lill syran lite grann hon med och jag blev förvånad över hur duktig hon var!! Suuper duktig! Hon hade lite jätte mycket för långa stigläder så hon nådde precis ner med råna till stigbyglarna... Men hon satt som jutet i sadeln! Och hon trava och hon tölta utan problem! hon gjorde till och med skänkelvikning (som jag lärde henne förra gången) helt själv!! Om hon fortsätter utvecklas i den här farten så kommer hon var sju gånger bättre än mig i min ålder!
Jag är verkligen sjukt impad av henne! Hon använde alla knep jag lärde henne förra gången på exakt rätt sätt och jätte fint! Och jag är mäkta förvånad över att hon klarade av att trava utan stigbyglar! Dessutom så gick Atli i form och Anna hade jätte fina Och stilla händer och det såg helt perfekt ut! (Med tanke på att både häst och ryttare ganska unga)
Super kul att se! Får se om jag får ge henne en lektion en gång i veckan eller något fram över. Jag tror nästan att hon kan ha lite talang för det här med hästar i sig :)
 
Här har vi proffset själv:
Och här har vi henne på min gamla häst. Fast jag måste säga att det skett en stor utveckling där alltså ;)
 
Jossan

Kommentarer:
Postat av: rebecca

Ska du inte vara med på takturs istölt eller vintermästerskapen? :D

2012-12-09 @ 20:44:40
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se
Postat av: rebecca

sv:
Ja det får du!!;)

Ja jag vet, jag tycker dom båda är riktigt dåliga på att svara på alla kommentarer och dessutom svarar dom bara på vissa?! konstigt..

Vad bra, ja jag spänner ju inte HÅRT men jag spänner lagom så den sitter där den sitter;) antagligen så mycket som du!

sv:
Jo det var verkligen dyrt, men samtidigt så kan man förstå eftersom det är i Strömsholm och det stora ridhuset med läktare och allt..

Ja du får tjata lite haha. Men som sagt jag tog box EN gång bara ( februari) och ingen box i mars för då hade boxarna varit dyrare än själva tävlingen haha..

2012-12-09 @ 21:01:21
URL: http://rebeccamj.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0