2012-02-07 @ 22:58:56

Jag borde inte åka buss...

Hej!
Ja, för engångskull skulle jag åka buss. Får alltid skjuts av Pappa annars men idag var pappa bort rest och mamma skulle jobba hemifrån. Så jag skulle åka buss. Först var det typ 10 min sen! Så jag höll på att dö av kylan! Men så kommer den till slut och jag sätter mig bekvämt och fixar så jag har musik i öronen. Så hinner vi bara åka i typ 10 min sedan så börjar hela bussen skaka och jag tänker "Men va fan! Har bussen fått punka eller? Och varför reagerar inte busschauffören? Om hon fortsätter i den gär farten så kommer däcket åka av..." Och tror ni inte att tre sekunder senare så åker däcket av?! Jag hörde ett "dunk" och sedan ljudet av metall som släpas på asfalt. Öppnar ögonen och ser ett buss däck rulla för bi fönstret!? VILKA ÄR ODDSEN??
Helt ortoligt... Och det har hänt mig flera gånger.. "Om han inte växlar upp snart kommer motorn stanna.." " Snart kör vi i diket.." Han var bara nära på att köra i diket men ändå! Det är läskig det är vad det är...

Sen till ridpasset nu då. Vi red på banan/vägen idag. Gick jätte bra för mig han gick även idag FLERA steg i form! Det börjar arta sig! Eller så e det för att det nya kraft fodret gör at att han äntligen börjar bygga muskler! För Julia gick det inte lika bra i slutet iaf. I början var hon nöjd och Stelpa gick bra sen när vi gick ut på vägen så började det gå dåligt. Hon börja takta och blanda gångarter men sen fick Julia till det bättre på slutet och då slutade vi.
Det var allt. Ska till Peter igen imorron. Ska bli kul!

Första gången hos Peter:


Kram Jossan

Kommentarer:
Postat av: Linda

Haha men gud vilken bussfärd!



Sv: Jo det är kanske inte dåligt för en liten snorunge att skriva en sån berättelse :) Synd att man inte är lika ambitiös längre.

Ja visst är det roligt att skriva, därför jag gör alldeles för många blogginlägg på en dag.

2012-02-08 @ 16:03:37
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0