2012-02-21 @ 19:42:19

Jobbig ridtur...

Hej igen!

Ja efter allt jobb med bootsen så tog vi av dom och satte på ett par andra
-.-

Vi bestämde oss för att ta en långrunda och träna kondition men började på banan. Vi gjorde volter och flyttade lite och båda hästarna skötte sig bra. Men det var svårt att tölta på banan så vi tog det på vägen istället. Först var Stelpa seg men det gick över snabbt. Och då var hon pigg och ren i alla gångarter.

Atli skötte sig jätte bra idag! Ibörjan gick det väldigt långsamt även fast Stelpa var låångt före. Sen när vi kom ikapp så travade vi en liten bit. Sen så tänkte jag köra lite mer tölt fast i andra handen och det gick också jätte bra men han rolla lite i galopp eftersom Stelpa travade så fort framför oss. Sen saktade Julia av och då töltade jag om på Atli och OJ vad det gick då! Han blev jätte pig och istället för att ta galoppen så ÖKADE HAN TÖLTEN!!!Det blev bara mellan tempo men FAN va häftigt det var! Han har aldrig gått så rent och så fort förut!
Haha! Sen kan jag inte låta bli att garva åt mig själv för jag får typ hjärtklappning var ända gång han gör något nytt som är åt rätt håll i träningen. Jag blir bara så glad! Och sen känner jag verkligen hur flott han är då! Har ju typ aldrig suttit på en häst som är så fin i handen och lyfter bena så mycket som han gör! Älsklingen min!



Sen blev det mycket galopp och jag kom på ett sätt att inte få honom att sticka i galoppen. Jag behövde bara lyfta händerna från manken så kunde han inte dra ur mig ur sadeln (inte lika lätt iaf) och jag okrade hålla emot. Jag sitter inte med händerna mot manken men väldigt lågt och först nu förstår jag varför man ska ha en rät vinkling på armen... Haha! Ja man lär sig något nytt varje dag! ;)

Sen tyckte jag lite synd om Stelpa.. Julia frågade mig om hon verkligen skulle rida hela rundan med bootsen på och då sa jag "jadå det tror jag inte kan skada, så tunga är dom inte..". Men det blev tungt för lilla Stelpa eftersom vägen som vi red på sista biten inte var plogad och det låt säkert 20 cm snö över typ hela vägen så det blev jätte tungt för henne. Stackarn... #Dåligt samvete... Och till råga på allt så är det en jätte backe på den vägen, som Atli blir trött av att gå i UTAN boots.. Usch.. Ne då var det Synd om Stelpa... Dumma mig!

Kram! Jossan (och Julia som skrev början)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0