2012-02-21 @ 18:18:49

Julia och Jossan slagna av gummiboots...

Hej!

Idag skulle vi egentligen ha åkt till Peter både jag och Jossan och ridit lektion men han blev sjuk så vi fick ställa in det. Men, men vi får ta det en annan gång.

Eftersom vi inte hade någon tid att passa ut till stallet då så passade jag på att handla lite grejor. Först till lillsyrran som fyller år snart och sen till Stelpa. Idas presenter är inte så intressanta så jag berättar om Stelpas grejer.

Det blev:
En mapp till passet och andra papper
Ett bett
Ett par boots
En pump-grej till B-vitamin flaskan
Och lite smörj-grejer

Bettet passade bra och Stelpa verkade gilla det så det var jag nöjd med. Det var bootsen som var det svåra. Det är ett par gummiboot som väger 240 gram. Det är sånahär man ska dra på eller vad man ska säga... det finns lixom ingen kardborre öppning. De väger ju lite för mycket men eftersom de var på rea för 30 kr så tänkte jag att de blir bra så länge och det går ju att klippa i dom så får man bort lite vikt... Och klippa i dom fick vi... Tjejen i affären sa att de var svåra att få på men att det gick med lite hovolja. Jo visst du, hoviljan hade fryst så vi tog läderfett istället men glöm de. Inte en chans att jag kämpar i en halv timme varje gång jag ska sätt på en av de där bootsen... Vi gjorde så gott vi kunde men sen gav vi upp, Stelpa tyckte vi var jätte konstiga men stod ganska still. Snäll häst... Bootsen var inte så hela... Men de var ju bara 30 kr så sak samma...

Vi kom i alla fall ut och red innan det blev mörkt ;)

Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0