2012-02-05 @ 17:22:15

Längre än vi räknat med...

Hej!

Ja, idag bestämde vi oss för att rida en av de lite längre rundorna på ca en och en halv timme och träna kondition, men det belv inte som vi tänkt...
I stallet var hästarna helt galna och stissiga och kunde inte stå still och äta. Stelpa höll försökte nästan hoppa över staketet och Atli höll på att riva det. Men sen kom vi i alla fall iväg.
Det blåste hur mycket som helst så vi fick all snö från träden i ansiktet men sen satte vi lite fart och tränade lite galoppfattningar och Stelpa tog rätt galopp för det mesta. Atli var också duktigare än vanligt så det var en bra runda iaf.
Men när vi kom fram till stallet som vi måste rida förbi när vi rider den rundan så hade dom stängt av den vägen som vi måste rida på. Vi antog att det gick hästar eller något i gången där så vi vågade inte öppna och gå igenom så då fick vi rida runt eftersom det var minst lika långt att rida hem igen som att rida runt. Så det blev en runda på nästan 2 och en halv timme istället... Men men hästarna var trötta men glada när vi kom hem iaf.

Vi satt av när vi gick igenom gården och precis innan vi ska hoppa upp så ser jag att Atli har blod färgad snö på sitt ben inte mycket men lite och jag börjar då undersöka vart det kommer ifrån. Jag kollar hela frambenet klämmer och känner och försöker hitta orsaken. Jag kollade även i ansiktet eftersom han hade kliat ansiktet mot benet några gånger så tänkte jag att blodet kanske kom där ifrån. Så jag försöker se i näsan på honom, i munnen, tänkte att han kanske tappat en tand eller något, runt ögonen, ja i hela ansiket men jag hittar ingen sår någon stans. Sen så bad jag honom trava på en volt för att se om han var halt men det var han inte heller. Sen säger Julia nu har du blod på din tand också och då känner jag att min läpp har spruckigt pga att den var så torr. Så det måste ha varit från min läpp som blodet kom ifrån. Det var inte så konstigt att jag inte kände att läppen hade spruckit eftersom det var så kallt och jag var upptagen med att rida. Men det var lite konstigt att det hade droppat ner på Atlis ben... Men jag hittade ingenting på honom så det måste varit jag...

Konstigt, konstigt... Sen såg jag även innan att Atli var lite svullen vid ögat och hade blivit av med lite hår där med men han hade inte ett dugg ont så..




Oss i galopp!

Kram! Jossan och Julia

Kommentarer:
Postat av: Tessan

Sv: Ja, alla har olika utvecklingskurvor och utvecklingshastighet, så det kommer :)



Jag har haft han sen han var 3. Han har varit hos Eyvi på inridning i 8 veckor, sen har jag gjort resten själv :)



Vårat mål är väl iaf SM tror jag, vilket ändå är svårt nu när jag är senior, blä!

Men han är 5gångare, så jag hoppas hoppas!



Vad är erat mål då?

2012-02-06 @ 08:51:12
URL: http://thereseflodin.blogg.se/
Postat av: Linda

Jäklar vad blod du måste ha sprutat från läppa ^^

2012-02-06 @ 19:32:16
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja, usch är nervös över torsdag, vet inte hur mycket jag orkar med längre =/

2012-02-07 @ 19:38:38
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Svar till Josefin: Flera som säger att dom är bra. Bara att börja spara:)

2012-02-07 @ 20:43:38
URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0