2012-02-23 @ 18:08:55

Mer tävling!

Hej!
Ja, nu blir det  mer tävling. Jag är har nämligen anmält mig till en tävling till. Ingen sort grej men jag är ändå taggad.
Den här gången är det gaedingakeppni i ridhus den 3:de mars. Det går till så att man visar (i klassen jag ska tävla) skritt, tölt, trav och galopp i valfri ordning, minst ett halv varv per gångart. Man bedöms mest på långsidorna och man ska visa mycket vilja, gång, power och tempo. Man bedöms också på en skala från 5 - 10. Barn och ungdomar bedöms också på "sits och inverkan", medan seniorer och young rider bedöms på "form under ryttare" och "hästens vilja".
Jag har tävlat detta en gång tidigare på en av min förra ridlärares häst. Det gick väl sådär, haha, hade inte ridit honom så många gånger men jag kan ju säga att det blev lite för många varv galopp... Men han tyckte det var kul och jag fick ju stopp på honom sen, tur att det var ett ridhus med väggar :P
Så jag hoppas att detta ska fungera, kommer inte ha så stora krav på Stelpa det är bara hennes andra tävling och jag hoppas att hon ska tycka det är kul.
Här är i alla fall två hästar som har kul. Bästisarna Rekkur(den som är hälften flygande) och Kraflar.
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0