2012-02-12 @ 10:18:42

Söndag...

Hej!
Idag ska jag ut till stallet och rida lite medan det är ljust hade jag tänkt. Kanske tränar lite kondition, beror på hur Stelpa känns... Kanske kan rida lite på ängarna, beror på snön... Det är ganska fin väder och 0 gradit (!!) så kanske blir det lite kort också :D Faktiskt så är det väldigt fin väder, sol och allt, jätte härligt. Man blir så glad av de :P
Jag har aldrig köpt ett par boots och jag har inte ridit speciellt mycket med såna heller, så jag har faktiskt inte så mycket kolla alls.
Men i alla fall så ska jag försöka köpa mig ett par boots snart. När vi var hos Peter så sa han ju att jag kunde rida med typ 200 grams boots någon gång ibland. För att Stelpa skulle röra framdelen lite mer i tölten.
Men nu har jag lite besluts ångest... eller jag vet inte riktigt. Ska jag köpa klockor eller "tävlingsboots". Nu är bilderna från Hööks och klockorna finns inte med rätt vikt där...
Men de ser likadana ut och principen är samma. Så jag undrar vad ni vet/tycker om detta, har ni några tips? Vilka ska man ta? Vilka är bäst?
Nu är det vikten jag behöver på Stelpa inte skyddet eller så, så man får väl tänka utifrån de. Sen är ju klockorna mycket billigare än de andra, men är de andra bättre och därav priset? Vad tror ni om detta?
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Är du osäker så kan du kanske rådfråga Tanja, hon verkar ha en väldig koll på boots :)



http://fillstastallet.blogg.se/

2012-02-12 @ 15:24:04
URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Titti

Har bägge delar men har insett att som skydd är neoprenbootsen bäst för min del(eller jaa-hästens del). Har stl small i klockorna,men de är ändå för stora ;)

2012-02-12 @ 19:32:59
URL: http://livetpavischan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0