2012-02-11 @ 16:44:01

Träning och BILDBOMB!

Hej!
Ja idag var det dags att åka till ridhuset och träna lite :D. Tyvärr så blev det inte hela laget och det blev lixom inte att vi tränade tillsammans för det var ingen tränare där pga problem med häst..."/ Men vi åkte dit i alla fall, hade stämt träff med Stelpas förra ägare som också var där och red. Hon tyckte Stelpa såg fin ut och att hon hade musklat sig lite sen sist :). Det var kul att höra för själv så tycker jag inte det är någon stor förändring på Stelpas muskler. Men jag ser ju henne varje dag så det kanske är därför, då ser man ju inte den hela förändringen på en gång...
Jag tyckte Stelpa kändes ganska seg och trött så jag red bara en liten stund i tölt, skritt och trav. Ingen ide att pusha (stavning?) henne om hon nu faktiskt är trött. Jag har ju inte ridit henne på tre dagar och hon är fortfarande slö, ska kolla med Peter på torsdag och se vad han tycker om en vila. Tills dess ska jag nog bara rida kravlöst...
Allt gick bra förutom lastningen när vi skulle hem. Det gick jätte bra på dit vägen och hon bara klev in som vanligt, men nu skulle inte fröken med. Det stod nämligen en smått galen/pigg häst i hagen bredvid :s. Och den sprang runt där och det vill Stelpa också så när hon var tre steg upp på rampen så började hon vända sig. Slutade med att vi vände transporten och då gick det så bra så... -.-
Vi kom i alla fall hem och när vi släppte ut henne i hagen var hon visst inte så trött utan orkade lungt springa med de andra hästarna... Vi busade lite med dem eftersom i alla fall tre av dom var på mer eller mindre lekhumör :P
Oj vad långt det blev...ja ja, här kommer dagens bild bomb:
Skruttis i stallet...
Och i hagen...
Solblesa i hagen...
Blesa (Solblesas mamma)...
Nyfiken Atli...
Atli och hans sto...
Stelpa har släppt maten för två sekunder...
Lilla surpuppan...
Nästan hela flocken...
Och "Yöta-söta" som mina syrror kallar henne...
Kram Julia

Kommentarer:
Postat av: Linda

Gud vilka fina islänningar ni har där i flocken, jisses!



Sv: Ja eller hur rött är hennes färg ^^

2012-02-11 @ 21:14:27
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0