2012-01-23 @ 22:59:20

Spansk skritt!

...Kan inte min häst men snart så!

Hej på er föresten!
Jo Jag har ju fått lite problem med vikten på min häst nu eftersom han har gått ner lite i vikt på sistånde sen det blev kallare så nu är det på gränsen till att han kommer börja bryta ner muskler för att orka med min ridning och kylan. Och det är ju något jag verkligen inte vill!!
Men iaf så kan jag ingenting om foder eller utfodring av hästar... Inte hur mycket dom ska ha inte vad dom ska ha ovs. Så nu vill jag lära mig! Och jag behöver ett spansk-svenskt lexikon oxå så nu har vi beställt hem en bok om hur man utfodrar hästar med olika foder och foderstater och grejer och ett spanskt-svenskt lexokon! Så sen blir det bara att läsa!
Har fått ett tips på Kraft Muskel från henne som jag köpte Atli av så det ska jag köpa efter att ha hört om Peter Häggberg har några bra tips på utfodring.

Men när vi kollade på böcker om hästar pekade mamma på en bok och den har jag där i hyllan och det var inte den ända hon hade! Hon hade även en där det står mycket om frihetsdressyr oxå. Mest grunder men oxå lite mer avanserade trix. Bland annat Spansk skritt! Det är verkligen något jag skulle vilja lära Atli! Hur häftigt skulle inte det va?! Men det går ju inte att lära dom på en piss kvart precis... Så det får jag ta till sommaren då man kan sticka pinnar mer i marken så jag kan träna på grunderna på en mindre yta först.


Älsklings killen min! Kolla underläppen! Haha!

Sen Dagens Tips till er allihop. Gå inte ut med foppatofflor mitt i vintern när det är snö.. Det är bara dumt! (gissa vem som kom på det när hon väl stod där med snö upp till vristerna...?)

Kram! Jossan


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0