2012-01-26 @ 10:04:49

Lektion hos Peter!

Hej!
Ja, igår lastade vi in hästarna i transporten och åkte till Peter Häggberg för att få varsin lektion. Lastning och allt det där gick bra. Vi kom iväg i tid och glömde inga grejer. Jossan red först och under tiden stod Stelpa och väntade i transpoten.
Peter tyckte att det gick jätte bra för Jossan och Jossan var också nöjd. Hon får berätta mer detaljerar själv ;) Och bilderna kommer också då ;)
Sen var det min och Stelpas tur så vi lastade ur henne och gjorde i ordning henne. Jag fick börja med att berätta om Stelpa och sen rida lite så han fick se hur hon gick. Sen provade Peter henne en stund och tänkte ut några övningar som jag skulle prova. Och han sa samma saker som jag tyckt att hon är ganska spänd/sterssad. Jag fick jobba med små volter i skritt så att hon skulle böja sig och slappna av. Sen fick jag även rida på böjda spår i tölten med väldigt lätta tyglar, vilket jag inte trodde var möjligt, men det fungerade fast jag fick driva sjuk mycket. Jag skulle även träna på att flytta lite i skritt och tölt. Och han trodde att om jag jobbade så att hon blevmjukare i tölten så skulle det hjälpa traven och galoppen. Jag skulle även testa rida med lätta boots ibland så att hon fick lite större rörelser med frambenen. Så nu ska man köpa de också...
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0