2012-07-26 @ 00:48:40

Mycket flugor och sånt...

Idag har Stelpa fått visa upp sig. Hade ett gäng kusiner med till stallet som ville se Stelpa. Stelpa verkade tycka om publiken och fick glatt visa alla sina trix ;) Hon fick även agera lite ponnyridningshäst men inget mer än så.
Imorron blir det också uppvisning, fast för mormor ;)
 
Har mätt hästarna idag också så de kommer ett inlägg där vinnaren avslöjas ;) Men måste bara berätta om stackars Atli när jag skulle mäta dom. Hade tumstocken med mig ner till hagen och tänkte mäta honom i hagen. Som vanligt var det sjukt mycket flugor och bromsar stora som en tumme. Så Atli var ju lagom irriterad och så tyckte han att tumstocken var jätte läskig så jag fick inte gå nära honom med den. 
Tillslut så bestämde jag mig för att ta upp båda hästarna till stallet och mäta dom där. Och Atli kunde knappt gå för han var så upptagen med att jaga bromsar. Så fort in i stallet och på med flugspray. och det var som om någon gett hästen lugnande, från att hoppa runt på stället till att stå helt still och halv sova.
Då gick det i alla fall bra att mäta honom ;)
 
Får kanske ha på lite spray på honom ibland så att han slipper bli helt galen. Upptäckte att min lilla häst hade fått sår under magen pga av flugor och sånt. Har inte kollat men hoppas att det inte ska vara där sadelgjorden ligger...
 
Sen så har jag varit på 4H och spelat lite volleyboll också ;) Så det har varit fullt upp hela dan. Och nu är det nästa dag så egentligen kan jag säga att jag fyller år imorron... Usch och fy, nej jag vill inte börja 8:an och få massa betyg och grejer :/ Men, men vi behöver i alla fall inte satsa järnet förän i 9:an ;P
Sommaren har verkligen flugit förbi... men mycket kul har man hunnit ändå ;)
 
Kram Julia

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0