2012-07-14 @ 19:01:47

Var ett tag sen!

Ja, det kan man säga ;) Ni har inte fått höra mycket av mig den senaste tiden ;)
 
Men som ni kanske vet så har jag varit på "privat-ridläger" och det var upp kl 6 och komma hem kl 7 som gällde nästan varje dag så tiden som man var hemma gick till att sova.. Det har varit så otroligt roligt men jobbigt, det här lägret! Men mest roligt. Jag ville verkligen inte åka hem igår...
 
Atli har verkligen utvecklats sjukt mycket dom här två veckorna! Han kan tölta hur fint som hälst nu! I kort tempo men han har också upptäckt att det går att tölta mellan/ökat tempo tölt fast utan bärighet som han kan i den korta tölten. Så jag har töltat gärnet den här veckan! Det har verkligen varit super kul!
Men nu ska han få vila i en månad faktiskt. För nu åker vi till norrland i två veckor sen ska jag jobba på NM och det är ingen ide att börja rida igång honom på dom tre dagarna jag är hemma för sen när jag kommit hem så åker vi nästan direkt till Gotland (!) och då ska vi hälsa på Kraflar (!!!) i 3 dar (tror jag att det var). Sen ska vi åka till Liseberg och vara där i två dagar!
Super, super kul kommer det att bli! Sen är det bara två eller tre dagar kvar på sommarlovet.... Känns ju lite jobbigt ärligt talat.. Jag har typ inte sovit någonting det här sommarlovet. Jag har bara flängt runt och gjort massor av saker! Men det har verkligen varit en rolig sommar det har det!
 
Är jätte glad över att få träffa Kraflar igen! Men det känns jobbigt också eftersom jag kommer att behöva lämna honom igen :( Min älskade plutt... Jag VET att han har det JÄTTE bra där borta man jag vill ändå ha honom hos mig.. :(
Men jag har verkligen inte tid med två hästar. Så är det bara.
 
Problemet kommer nu vara att när jag är borta så kommer jag inte kunna blogga (tror jag) Har bara ett visst antal MB att surfa för på mobilen och jag kan inte heller ladda upp bilder från mobilen så det kommer att bli lite tomt här den första veckan då Julia också är borta... Vi har inte heller haft tiden att skriva några tids inställda så det blir det inget av heller...
 
MEN OM NÅGON AV VÅRA LÄSARE SKULLE VILJA GÄSTBLOGGA HÄR SÅ ÄR DET INGA PROBLEM!  Det är bara att kommentera här under så kan ni jätte gärna få gästblogga!
 
Bilder från senaste tävlingen:
 
 
Kram!

Kommentarer:
Postat av: Linda

Åh han ser ju jättefin ut, du har verkligen en fin häat det ser jag, ni kommer utvecklas riktigt mkt :)

2012-07-18 @ 20:00:56
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Linda

Haha tänk så fort jag ser bilder på din häst blir jag lika glad varje gång, även om det är samma jag sett förut, han är i den modell jag verkligen gillar, en riktigt sport islandshäst och han har så långa fina ben, och verkar ha en naturlig aktion, lite kär i din häst ;)

Sv: Jag förstår precis vad du menar, det är roligast att nå sitt mål själv på hästryggen, så är det ju :) Då vet man att det här har jag och min häst fixat själv (dock med tränarhjälp på sidan) men tränare behöver man alltid rida för, det är annat att skicka iväg, men jag vill heller inte påstå att det är fel att skicka iväg hästen, det beor på vilket syfte man har, jag var nära att skicka iväg Bitter för jag pallade inte att träna galoppen själv, han har nämligen lite svårt för det och jag lovar att det går fort och hästen ligger nästan på backen i volterna, så jag kände att en modigare och kunnigare skulle få ta tag i saken :) Dock skulle jag aldrig skicka iväg någon för att fräscha upp, det kan man göra själv :) Men om andra gör så spelar ingen roll för mig, det är inte fel på så vis men häftigare och mer imponerat att ha gjort allt själv :)

2012-07-23 @ 05:59:34
URL: http://www.mittangsull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Ofta här?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0